Balti Teede konverents: iseparanev asfalt pole enam utoopia

28. august 2017 - 17:39

Täna, 28. augustil algas Põhja- ja Baltimaade suurim teedealane konverents, millest võtab osa üle 600 teedeala eksperdi.

Konverentsi üks võtmekõnelejaid, Dr Erik Schlangen Hollandist tutvustas uut iseparaneva asfalti tehnoloogiat, mis ei ole tänaseks enam sugugi utoopiline mõte. Esimene iseparaneva asfaldiga testlõik ehitati Hollandis 2010. aastal ning projekt on olnud sedavõrd edukas, et projekti arendatakse järjepidevalt edasi ning praeguseks on valmis ehitatud 12 testlõiku. Innovaatilise meetmena kasutatakse asfaltsegusse lisatavat teraskiudu ning hilisemat induktsiooni abil terase kuumutamist. Tänu sellele pikeneb katendi eluiga kolme kuni nelja aasta võrra.

Soome Transpordiameti peadirektor Antti Vehviläinen tõi oma esitluses välja, et riikidel on valida, kas valutada pead, kuidas integreerida uusi lahendusi oma infrastruktuuri või olla innovaatiliste lahenduste loojad. Näiteks isesõitva auto kontseptsioon ei ole midagi enneolematut, kuid küsimus on meie teede valmiksolekus isesõitvate autode tulekuks. Google on teinud tuhandeid kilomeetreid testsõite ideaalsetes tee- ja sõiduoludes, kuid tegelikkuses on meil ka teekattemärgistuseta kruusateed ning keerulised ilmastikuolud. Seega hetkel tulebki mõelda edasi selles suunas, kuidas teedeala eksperdid saavad kaasa aidata isesõitvate autode arengus.

Teiste seas võtsid konverentsil sõna ka Eesti peaminister Jüri Ratas, Maailma Teede Assotsiatsiooni president Claude Van Rooten ja  CEDRi peasekretär Steve Phillips.

Konverentsi teine päev toob huvilisteni tunnustatud liiklusohutuse spetsialist Richard Oweni ettekande kiiruskaamerate efektiivsuse teemal. Samuti saab kuulda Ameerika teadlase Leo Carrolli ülevaadet heitgaaside mõõtmise uuest tehnoloogiast ja küsida küsimusi ühelt maailma juhtivalt tulevikutegijalt isejuhtivate autode teemal, Raz Pelegilt.

Kõikidest konverentsi ettekannetest saab vaadata otseülekannet konverentsi kodulehelt https://brc2017.mnt.ee/