Eesti-Vene piiriülese koostööprojektiga korrastati 14 kilomeetrit Setomaa teid

2. september 2020 - 16:13

Täna, 02. septembril 2020 avati Eesti-Vene piiriülese koostööprojekti SME ACCESS raames remonditud ja mustkatte saanud kruusatee teelõigud Setomaal.

SME ACCESS projekti raames remonditi ja viidi katte alla 9,3 kilomeetrit Värska–Ulitina maanteel ja 5 kilomeetrit Saatse–Petseri maanteel ning ehitati Saatse piiripunkti parkla.

„Saatsesse ja Saatse piiripunkti viivad teed olid väga kehvas seisus ning kevaditi külmakerkeliste kohtade ja vihmaste ilmade tõttu raskesti läbitavad,“ nentis Maanteeameti lõuna teehoiu osakonna juhataja Janar Taal. „Kehvad teeolud tekitasid ka teeäärsetes elanikes pahameelt.“

Tööd olukorra parandamiseks algasid 2019. aasta septembris ning kestsid 12 kuud.

2019. aastal tehti tee muldkeha remonttööd, kaevati uued kraavid, paigaldati uued truubid ja ehitati purustatud kruusast katte aluskiht. Sellel aastal tehti mustsegust kate, mis pinnati, teostati kindlustus- ja haljastööd ning paigaldati liikluskorraldusvahendid.

Taal märkis, et kahe riigi vaheline projekt oli keerukas, mistõttu mõned tööd jäid ka tegemata. „Värska ja Ulitina vahele jäid Vene Föderatsiooni territooriumile 30 m ja 880 m pikkuste teelõikude ehitus, mida tehes ei tohtinud riigiteest kõrvale minna,“ selgitas ta. „Seetõttu jäid nendel lõikudel kraavid kaevamata. Lisaks polnud võimalik teetöölistel Venemaa territooriumil jalgsi liikuda, töid tehti ainult nende tee-ehitusmasinatega, kus juhid olid kabiinis.“

Tänu Politsei- ja Piirivalveameti ning Vene Föderatsiooni piirivalve heale koostööle said kõik planeeritud tööd meie riigiteede Venemaa lõikudel kokkulepitud aegadel tehtud.

Setomaa Vallavalitsuse tellimisel rekonstrueeriti ja viidi uue katte alla Värska Kultuurikeskuse ning Saatse kalmistu parkla ja ehitati Seto talumuuseumi juurde ja Saatsesse jalgteed koos valgustusega.

Ehitustööd maksid 1,7 miljonit eurot, millest piiriülene ESTRUS programm rahastas Maanteeameti tehtud töid 1,5 miljoni euro ulatuses. Töid tegi AS TREV-2 Grupp ja omanikujärelevalvet AS Teede Tehnokeskus.

Rohkem infot projekti kohta leiab siit.

Veel uudiseid samal teemal

Kanama asukoha joonis
31.12.2020

Maanteeamet kuulutas välja riigihanke Tallinna ringteel Kanama–Valingu lõigu ehitamiseks

Täna, 31. detsembril 2020 kuulutas Maanteeamet välja riigihanke Tallinna ringteel Kanama–Valingu lõigu ehitamiseks. 4,6-kilomeetrine lõik ehitatakse 2+2 sõidurajaga maanteeks, et suurendada liiklusohutust, maantee läbilaskvust ja parandada sõidumugavust. Tööde käigus: rekonstrueeritakse ...Loe edasi
03.12.2020

Tallinna ringteel Väo–Lagedi teelõigul muutub liikluskorraldus

Homsest, 4. detsembrist 2020 muutub Tallinna ringtee km 0,6–2,8 Väo–Lagedi teelõigu liikluskorraldus seoses ühendusteede valmimisega. Tegemist on Tallinna ringtee Väo–Lagedi neljarajalise maanteelõigu ehitustööde viimase etapiga. Väo-Lagedi 2+2 teelõigu põhiosa ehitati ...Loe edasi
Aaspere-Haljala 2+2 teelõik öösel. Foto: Tiit Veermäe
23.11.2020

Rõmeda–Haljala teelõik on liiklemiseks valmis

Eelmise nädala lõpus lõppesid viimased ehitustööd Rõmeda–Haljala teelõigul Tallinna–Narva maanteel. Tallinna–Narva maanteel on Rõmeda-Haljala 2+2 teelõigu ehitus jõudnud nii kaugele, et ehitustööd on praktiliselt lõppenud ning nii põhimaantee kui ka ...Loe edasi