Jalgratas vajab enne hooaja algust sõidukorda seadmist

22. aprill 2019 - 12:19

Kevadiste ilmade saabumisega peavad sõidukijuhid olema tavapärasest veel tähelepanelikumad ning teadvustama, et teel liiklevad taas kaherattaliste juhid, kellega tuleb teed jagada. Oma ohutuse nimel saavad palju ära teha jalgratturid ise: sõites korras rattaga, tehes end liikluses nähtavaks ning täites liiklusreegleid.

Jalgrattaga sõitmine on meeldiv liiklemisviis, mis pakub füüsilist koormust, võimaldab viibida värskes õhus ja on oluliselt keskkonnasäästlikum kui mootorsõidukiga liiklemine. Kui aga pärast pikka talve ratas esimest korda välja ajada, tuleb ratas sõidukorda seada:

  • kontrollida rehvirõhku;
  • veenduda pidurite korrasolekus;
  • teostada tehniline kontroll – kui ise ei oska seda teha, siis on võimalik viia ratas rattapoodi, kus spetsialistid ratta korda teevad.

Meeles tasub pidada, et seaduse järgi peab jalgrattal olema:

  • ees valge ja taga punane helkur;
  • vähemalt ühe ratta mõlemal küljel kollane või valge helkur;
  • halva nähtavusega (udu, vihm) ning pimeda ajal ees valge ja taga punane tuli;
  • ohuolukordadeks signaalkell;
  • väga heas korras pidurid.

Enne rattaga sõitma minemist meenutame, et:

  • oluline on end liikluses nähtavaks teha, et sõidukijuhtidel oleks rattureid võimalikult lihtne märgata – näiteks kanda erksamaid riideid;
  • ka jalgratturid peavad oma manöövritest varakult käemärguannetega märku andma, et kaasliiklejad oskaksid nendega arvestada;
  • ka jalgrattur on juht ning ta peab järgima liiklusmärkide järgi toimuvat liikluskorraldust;
  • kergliiklus- või kõnniteel sõites peab rattur alati arvestama seal liikuvate jalakäijatega ning neist möödudes olema eriti tähelepanelik ja valima jalakäija kiiruse.

Veel uudiseid samal teemal

13.06.2019

Maanteeamet kutsub uue liiklusmärgiga autojuhte jalgratturitest ohutult mööduma

Maanteeamet võtab katseliselt kasutusele jalgratturiga ohutu külgvahe hoidmisest teavitava märgi. Liiklusmärgi eesmärk on tuletada liiklejatele meelde, et ohutu külgvahe hoidmine on oluline kõikide osapoolte turvalisuse tagamiseks. Soovitatav ohutu vahe võiks ...Loe edasi
"Omasid ei lasta täis peaga rooli!"
10.06.2019

Joobes juhi liiklusesse jõudmist saavad takistada ka kaaslased

Joobes sõidukijuhi osalusel toimunud liiklusõnnetuste arv on viimastel aastatel mõnevõrra vähenenud, kuid hukkunute arv on jäänud samaks. Tänavu on esimese viie kuuga roolist tabatud 2566 alkoholijoobes sõidukijuhti, 956 neist olid ...Loe edasi
23.04.2019

Liiklus ei ole koht, kus püüda aega „tagasi võita“

Möödunud aastal oli 26. hukkunuga liiklusõnnetuses üks põhilisi riskitegureid kiirus – selle ületamine või teeoludega mittearvestamine. Liiklus ei ole rallisõit, kus kiirust suurendades püütakse aega tagasi võita. Need mõned võidetud ...Loe edasi