Kahe ööpäevaga valmis uus Sillamäe raudteeviadukt

8. veebruar 2017 - 9:10
Sillamäe raudteeviadukt

Uue lahendusega hoitakse tulevikus ära 48-64 minuti ulatuses liiklustakistusi ööpäevas.

Möödunud nädalavahetusel, 3.-4. veebruaril läbiti Tallinn–Narva maantee ja Sillamäe sadama raudtee eritasandilise ristmiku ehitusel oluline verstapost. Sadama raudteeühendus peatati 48 tunniks, et oma kohale asetada uus raudteeviadukt. Kuigi ülejäänud kanali kaevamisega on veel hulk tööd, siis viadukti sai oluliselt varem paika asetada. Viadukt valati raudtee kõrval eelnevalt valmis ning oodati, kuni see on piisavalt kivinenud. Selleks tuli paigaldada 48 tunni jooksul õigele kõrgusele viadukti sambad ning nende peale nihutada viadukti sildehitis. Sellele eelnes raudtee lahtiühendamine ja järgnes uue raudtee paigaldamine.

Raudtee sulgemise ja lammutamisega alustati 3. veebruaril kell 7.15. Uue viadukti paika tõmbamine algas 4. veebruaril kell 5.30, kestes kaks tundi. Raudteel taastati liiklus 5. veebruaril kell 3.45 ning esimene täislastis rong ületas viadukti kell 4.23.

Tallinn–Narva ja Sillamäe sadama raudtee kahetasandilise ristmiku ehituse ja Sillamäe linna lõigu ümberehituse projekti eesmärgiks on lahendada põhimaantee 1 (E20) Tallinn–Narva km 184,22 asuv samatasandiline  ristumine Sillamäe sadama raudteega eritasandiliselt. Sillamäe sadamasse sisenes ja väljus kaheksa rongi kooseisu ööpäevas. Sõidutee sulgemise kestvus oli umbes 3-4 minutit ühe läbimise kohta. Seega hoitakse uue lahendusega ära 48-64 minuti ulatuses liiklustakistusi ööpäevas.

Ehitustöid teostab GRK Infra AS ning omanikujärelevalvet teeb Telora-E AS. Tööde maksumus on 7 050 000 eurot. Projekti kaasrahastajaks on 85% ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Projekti koostas Selektor Projekt OÜ.

Täiendav info:
Ursula Nõu
Maanteeamet
Avalike suhete osakond
58543561
ursula.nou@mnt.ee

Veel uudiseid samal teemal

03.04.2020

Esmaspäevast jätkuvad Mäeküla–Suurpalu lõigu rekonstrueerimise ja Mäeküla ristmiku ümberehitustööd

Alates 6. aprillist 2020 jätkuvad tööd Mäeküla–Suurpalu lõigu rekonstrueerimise ja Mäeküla ristmiku ümberehituse objektil, mis olid peatatud talveperioodiks. Mäeküla–Suurpalu teelõigul alustati rekonstrueerimistöödega 2019. aasta sügisel ning 5-kilomeetrisest lõigust saadi valmis ...Loe edasi
02.04.2020

Haljala–Aaspere teelõigul jätkuvad ehitustööd

Alates 6. aprillist 2020 jätkuvad Haljala–Aaspere teelõigu ehitustööd, mis olid peatatud tehnoloogilise pausi tõttu. Teelõigule kehtestati talviste ilmastikuolude tõttu kahekuuline tehnoloogiline paus veebruari alguses. Kuna ööpäevased temperatuurid on piisavalt kõrged, ...Loe edasi
27.03.2020

Keila–Haapsalu maantee Keedika–Linnamäe lõigul alustatakse rekonstrueerimistöödega

6. aprillil 2020 alustatakse Keedika–Linnamäe teelõigul km 54,9–62,8 rekonstrueerimistöödega. Tööde eesmärk on viia teelõigu amortiseerunud kate vastavusse liiklussagedusega ning tõsta sõidumugavust ja liiklusohutust. Teelõigu rekonstrueerimise käigus freesitakse olemasolev kattekiht, rajatakse ...Loe edasi