Kose–Ardu ehitusobjektil toimus sarikaüritus

10. september 2018 - 8:36

Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteel asuval Kose–Ardu lõigul lõppenud Ardu viadukti tekiplaadi ehituse tähistamiseks võtsid viaduktilt pärja majandus- ja taristuminister Kadri Simson ja Maanteeameti peadirektor Priit Sauk.

„Tallinna–Tartu maanteel toimuv ehitus ja areng on liiklusohutuse seisukohalt ääretult tähtis ning seetõttu on ka tänane viadukti pärja maha võtmise tseremoonia märgiline,“ sõnas Simson. „Minu hinnangul ongi sellised projektid, nagu Via Baltica laiendused Pärnumaal või Tartu maantee lõigud tähtsad ennekõike, mitte niivõrd sõidukiiruse kasvatamiseks, vaid üha kasvavate liiklusmahtude juures just ohutuse tagamiseks ja seda ka aastakümnete pärast.“

Septembri lõpus saab Kose–Ardu lõigu mulde põhiosa valmis ning jääb talveks täies mahus vajuma. „See tähistab kolme aastase ehitusperioodi raskeima etapi lõppemist, sest nii suuremahuline turbaaladel ehitamine on esmakordne kogemus nii meie kui töövõtjate jaoks,“ selgitas Sauk. Kose–Ardu objektil on erinevaid pinnaseid välja kaevatud ligikaudu 600 000 kantmeetrit ja paigaldatud 850 000 kantmeetrit muldkeha materjale. Suurtest mahtudest hoolimata ollakse töödega isegi graafikust ees, sest sel aastal tehti töid pea kaheksa miljoni euro eest enam kui algselt plaanitud. „Üheltpoolt näitab selline tulemus nii töövõtja, järelevalve kui projekteerijate võimekust ja valmidust suuremamahulisemateks ehitustöödeks. Teisalt näitab see valitsuse toetust teehoiu rahastamise olulisusele, kuna võimaluse avanemisel liigutati rahastust eelarves varasemaks,“ rääkis Sauk.

TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertensi sõnul on lisaks Ardu viaduktile ehitusobjekti suurematest rajatistest lõpetatud juba ka Rõõsa ökodukti teraskaarte paigaldus, Kose-Risti viadukti ning Vardja ja Kõrvenõmme sildade konstruktsioonide ehitustööd. Sel sügisel valmivad ka kõik muud rajatised ja kogu teelõigu muldkeha. "Järgmise hooaja suuremate töödena võib välja tuua rajatiste viimistluse ja killustikaluste tegemise kõrval asfalteerimistööde eeldatava alustamise suvel," kirjeldas Pertens.

Kokku rajatakse Kose–Ardu 12,7 kilomeetri pikkusel 2+2 teelõigul kaks viadukti, kolm silda, üks ökodukt ja üks autotunnel, paigaldatakse 355 500 ruutmeetrit asfalti ning 623 meetrit müratõkkeseinu. Sõidukitele avatakse liiklus uuel neljarajalisel teelõigul eeldatavalt 2020. aasta suvel, kogu ehitusobjekti lepingujärgne lõplik valmimistähtaeg on 2020. aasta lõpp.

Pildigaleriid vaata SIIT.

Veel uudiseid samal teemal

11.02.2019

Tõldoja sild suletakse renoveerimistöödeks

Kolmapäeval, 13. veebruaril suletakse Jõelähtme–Kemba maanteel km 39,427 asuv Kemba sild kolmeks kuuks. Kuna miinuskraadid ettevalmistustöid ei sega, siis alustatakse olemasoleva silla tekiplaadi lammutamise ja utiliseerimisega. Seejärel tugevdatakse ja remonditakse ...Loe edasi
11.12.2018

Tallinna piiril avati jalakäijatele kaks tunnelit

Täna, 11. detsembril minnakse ehitusjärgus olevas Veskitammi liiklussõlmes üle talvisele liikluskorraldusele. Selle käigus taastub mõlema sõiduraja ulatuses 2+2 lahendus ning taasavatakse Jälgimäe ristmik. Avatakse ka ehitusel olev Urda tee ning ...Loe edasi
Aadu Lassi preemia sai Marek Koit
26.11.2018

Insener Aadu Lassi nimelise teedevaldkonna auhinna laureaadid on insenerid Marek Koit ja Aleksander Kaldas

Maanteeamet ja Asfaldiliit kuulutasid välja Insener Aadu Lassi nimeline teedevaldkonna auhinna laureaadid kahes kategoorias: Aadu elutööpreemia ja Aadu inseneripreemia. Aadu inseneripreemia omastati silmapaistvate saavutuste eest teedevaldkonna arengu ja jätkusuutlikkuse tagamisel ...Loe edasi