Kose–Ardu ehitusobjektil toimus sarikaüritus

10. september 2018 - 8:36

Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteel asuval Kose–Ardu lõigul lõppenud Ardu viadukti tekiplaadi ehituse tähistamiseks võtsid viaduktilt pärja majandus- ja taristuminister Kadri Simson ja Maanteeameti peadirektor Priit Sauk.

„Tallinna–Tartu maanteel toimuv ehitus ja areng on liiklusohutuse seisukohalt ääretult tähtis ning seetõttu on ka tänane viadukti pärja maha võtmise tseremoonia märgiline,“ sõnas Simson. „Minu hinnangul ongi sellised projektid, nagu Via Baltica laiendused Pärnumaal või Tartu maantee lõigud tähtsad ennekõike, mitte niivõrd sõidukiiruse kasvatamiseks, vaid üha kasvavate liiklusmahtude juures just ohutuse tagamiseks ja seda ka aastakümnete pärast.“

Septembri lõpus saab Kose–Ardu lõigu mulde põhiosa valmis ning jääb talveks täies mahus vajuma. „See tähistab kolme aastase ehitusperioodi raskeima etapi lõppemist, sest nii suuremahuline turbaaladel ehitamine on esmakordne kogemus nii meie kui töövõtjate jaoks,“ selgitas Sauk. Kose–Ardu objektil on erinevaid pinnaseid välja kaevatud ligikaudu 600 000 kantmeetrit ja paigaldatud 850 000 kantmeetrit muldkeha materjale. Suurtest mahtudest hoolimata ollakse töödega isegi graafikust ees, sest sel aastal tehti töid pea kaheksa miljoni euro eest enam kui algselt plaanitud. „Üheltpoolt näitab selline tulemus nii töövõtja, järelevalve kui projekteerijate võimekust ja valmidust suuremamahulisemateks ehitustöödeks. Teisalt näitab see valitsuse toetust teehoiu rahastamise olulisusele, kuna võimaluse avanemisel liigutati rahastust eelarves varasemaks,“ rääkis Sauk.

TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertensi sõnul on lisaks Ardu viaduktile ehitusobjekti suurematest rajatistest lõpetatud juba ka Rõõsa ökodukti teraskaarte paigaldus, Kose-Risti viadukti ning Vardja ja Kõrvenõmme sildade konstruktsioonide ehitustööd. Sel sügisel valmivad ka kõik muud rajatised ja kogu teelõigu muldkeha. "Järgmise hooaja suuremate töödena võib välja tuua rajatiste viimistluse ja killustikaluste tegemise kõrval asfalteerimistööde eeldatava alustamise suvel," kirjeldas Pertens.

Kokku rajatakse Kose–Ardu 12,7 kilomeetri pikkusel 2+2 teelõigul kaks viadukti, kolm silda, üks ökodukt ja üks autotunnel, paigaldatakse 355 500 ruutmeetrit asfalti ning 623 meetrit müratõkkeseinu. Sõidukitele avatakse liiklus uuel neljarajalisel teelõigul eeldatavalt 2020. aasta suvel, kogu ehitusobjekti lepingujärgne lõplik valmimistähtaeg on 2020. aasta lõpp.

Pildigaleriid vaata SIIT.

Veel uudiseid samal teemal

16.11.2018

Piira sild suletakse ehitustöödeks

21. novembril suletakse seitsmeks päevaks Rakvere–Luige maanteel km 3,512 asuv Piira sild. Ehitustööde käigus kaotatakse ära praegune tee laiuse kitsenemine ning rajatakse ületuskohale teepeenar. Uue lahendusega tagatakse ka nõlvade ohutu ...Loe edasi
25.10.2018

Täna avasid Mikitamäe ja Värska elanikud vast valminud teelõigu

Mikitamäe–Värska ja Karisilla–Treski vaheliste ebatasaste lõikude korrastamine on olnud ammune kohalike elanike soov. 25. oktoobril avasid Setomaa vallavanem Raul Kudre, Maanteeameti lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal, Verston Ehituse projektijuht ...Loe edasi
Tee
19.10.2018

Ootame nominente teedeala auhindadele

Maanteeamet ja Asfaldiliit kuulutavad välja konkursi insener Aadu Lassi nimelise teedevaldkonna auhinna preemiatele. „Eesti teedeinsenerid on teinud läbi aegade märkimisväärset tööd ehitades, projekteerides ja hooldades Eestimaa teid, ent tunnustust ei ...Loe edasi