Maanteeamet hakkab kasutama uudseid liiklusohutust tõstvaid lahendusi

24. märts 2017 - 9:04

Uute liiklusohutust tõstvate lahendustena võtab Maanteeamet maanteel kasutusele keskpiirded ja kummipostid.

Antud meetmed on otseselt seotud hiljuti vastu võetud rahvusliku liiklusohutusprogrammi eesmärgiga vähendada raskeid liiklusõnnetusi. „Eesmärk on muuta teede liikluskorraldus selliseks, et ära hoida eksimusi möödasõidul või vastassuuna sõidurajale kaldumist ning eksimuse korral oleksid sellega kaasnevad kahjud võimalikult väikesed,“ selgitab liikluskorralduse osakonna juhataja Jaan Tarmak. „Suure liiklussageduse ja maanteekiiruste juures kaasnevad laupkokkupõrgetega väga sageli rasked tagajärjed. Suure liiklussagedusega 1+1 sõiduradadega maantee on üks kõige ohtlikum maantee liik ning vigastatutega õnnetuste arv põhimaanteedel kasvas eelmisel aastal.“

Ohutu liikluskeskkonna kujundamisel arvestab Maanteeamet liiklejapoolsete vigade tekkimise võimalusega, et vältida tervisekahjustust ja inimelu kaotust ka siis, kui liikleja teeb vea või eirab reegleid.

Sel aastal alustab Maanteeamet keskpiirdega eraldatud teelõikude rajamist. Tegemist on siinsetel teedel uudse liikluslahendusega, millega eraldatakse teelõiguti vastassuunalised liiklusvood üksteisest jäiga põrkepiirdega. Esimene 2+1 sõidurajale paigaldatud keskpiire tuleb Tallinn-Pärnu-Ikla maanteele lõigule Nurme sillast Jänesselja ringini.

Kuigi varem on keskpiirdeid kasutatud peamiselt 2+2 sõiduradade eraldamiseks, saab antud lahendust kasutada nii 2+1 kui ka 1+1 sõiduradade liikluskorralduse parendamiseks.

Võttes kasutusele keskpiirded, loome erilahendused ristmikele, bussipeatustele ja mahasõitudele. Samuti rajame hädapeatumist võimaldavad taskud.

Lisaks plaanib Maanteeamet rajada 1+1 sõiduradadega maanteedel kummipostidega möödasõidukeelualaga katselised teelõigud. Liikluskorralduslikult on see sarnane keskpiirdega lahendusega, mis välistab möödasõidu teelõigul. Painduvad postid mõjuvad tähelepanu äratava meetmena ning Maanteeamet prognoosib, et need omavad olulist mõju keelatud möödasõitude ärahoidmisel.

Painduva kummiposti kaitseomadused ei ole aga samaväärsed keskpiirdega. Samas on selle lahenduse eeliseks võimalus seisvast (hädapeatunud) sõidukist mööduda ning ristmikud ja mahasõidud ei nõua erilahendusi.

Kummipostide kasutuselevõtuga prognoositakse inimvigastustega õnnetuste vähenemist kuni 30% just vastassuunas liikujaga kokkupõrgete ära hoidmise tulemusel.

Kummiposte on seni kasutatud lühematel lõikudel, näiteks paigaldati 2016. aastal teele nr 39 Järva-Jaani asulas 50-meetrisele lõigule sõidu- ja kõnnitee eraldamiseks. Sel aastal paigaldatakse Tallinna–Narva maanteel Aaspere–Haljala lõigule need sõidutee keskele.

Maanteelõigud valiti eelnevalt teostatud analüüsi põhjal lähtudes sõidukite laupkokkupõrgete arvust ning liiklusõnnetuste tõenäosust suurendavatest teguritest nagu suur liiklussagedus ja lauged kurvid.

Skandinaaviamaades kasutatakse sõidusuundi eraldavaid põrkepiirdeid juba pikka aega ning nende liiklusohutusealane kasutegur on tõestatud.

Täiendav info:
Kai Simson
Maanteeamet
Avalike suhete osakond
636 1126 / 506 1407
kai.simson@mnt.ee

Veel uudiseid samal teemal

Liiklus
23.03.2020

Naastrehvide vahetamisega võib veel oodata

Naastrehvide vahetamisega ei pea kiirustama, kuna aprillis võib temperatuur langeda miinuskraadideni. „Suverehvidele ülemineku aeg on tehtud Eestis paindlikuks, kuna ilmastikuolud erinevad riigi eri piirkondades. Ilmaennustusportaalid näitavad miinuskraade nii aprilli keskel ...Loe edasi
26.11.2019

Teed võivad muutuda erakordselt libedaks

Mitmel pool mandri-Eestis on teedel juba jäidet. Riigi Ilmateenistus hoiatab, et kohati võib sadada jäävihma. Ilmaprognoosi kohaselt jõuab hommikul saartele tihedam sajuala, mis liigub sealt mandrile. Mandri lääneosas sajab vihma ...Loe edasi
Põhjamaade rehvimärk
26.11.2019

Alates 2022. aasta detsembrist võib kasutada ainult põhjamaade kliimasse mõeldud talverehve

Alates 1. detsembrist 2022 peavad sõidukite naastudeta talverehvid olema mõeldud põhjamaade kliimas kasutamiseks. Nõuetele vastavad rehvid on tähistatud märgiga, millel on kolm mäetippu ja lumehelves. Kõnealune märk näeb välja selline: ...Loe edasi