Maanteeamet ja teehooldajad on talihooldeks valmis, ohutusele saab kaasa aidata iga liikleja

31. oktoober 2017 - 16:43

„Esimene lumi näitas, et koos hooldepartneritega liigume kindlalt talvele vastu,“ sõnas täna toimunud pressikonverentsil Maanteeameti peadirektori asetäitja hoolde alal Tarmo Mõttus.

Teedele kehtestatud seisunditasemete hoidmiseks kulub aastas ca 15 miljonit eurot. Eestis on riigiteid 16 594 km, neist kõrgema seisunditasemega on 2223 km, keskmise seisunditasemega 3812 km ja madala seisunditasemega teid 10 559 km. Suurema liiklusega teel on nõutav kõrgem seisunditase ning seal toimub hooldetööde tegemine sagedamini ja põhjalikumalt. Väiksema liiklusega teel tehakse hooldetöid harvem ja väiksemas mahus.

Riigimaanteede hooldel tegutseb 9 ettevõtet 18 piirkonnas. Alates homsest, 1. novembrist toimub uute hooldelepingute kohaselt hooldus viies piirkonnas – Võru-, Tartu-, Pärnu-, Lääne-Viru- ja Saaremaal. Võru-, Lääne-Viru- ja Saaremaal on teehooldajaks jätkuvalt Eesti Teed AS, Tartu maakonnas alustab hooldega Sakala Teed OÜ ning Pärnumaal Sakala Teed OÜ koostöös Lääne Teed OÜ-ga. „Tegemist on teehoolduses kogenud ettevõtetega, seega muudatused hooldepartnerite osas ei tekita liiklejatele probleeme,“ kinnitas Mõttus.

Samas rõhutas Mõttus, et väga oluline roll ohutul liiklemisel on liiklejatel endil, kes peavad arvestama talviste teeoludega ning kindlasti valima sihtkohta jõudmiseks aega.

Neljas piirkonnas talihoolet tegev TREV-2 Grupi valdkonna juht Meelis Seppam kinnitas, et esimene kloriidide puistamine tehti juba 20. oktoobril kui tekkis libeduseoht. Liiklejate jaoks positiivsena tõi ta välja latiga puisturi kasutuselevõtu, mis võimaldab libedusetõrjet teha suurema kiirusega, kuni 80 km/h, ning muudab seega liikluse teedel sujuvamaks kõigi jaoks. Samas märkis temagi, et iga liikleja saab ise palju ohutuse tagamiseks ära teha. „Valida tuleb õige sõidukiirus ning alati ei tasu ka puisturist mööda sõita, kuna ees on ju hooldamata tee,“ sõnas ta.

Väga olulist rolli talihoolduses mängivad ilmaprognooside kasutamine ning olemasolev teeilmajaamade infosüsteem teeilmajaamade ja teekaameratega, mida iga liikleja saab ka ise jälgida veebilehel tarktee.ee.

Lisainfo:
Kai Simson
Maanteeamet
Avalike suhete osakond
kai.simson@mnt.ee
506 1407

Veel uudiseid samal teemal

05.04.2018

Harju-, Järva- ja Raplamaa teede olukorda mõjutab tee-ehitus

Maanteeamet ehitab Tallinna–Tartu maanteel Kose–Ardu ja Ardu–Võõbu teelõike, mille jaoks on vaja vedada karjääridest kruusa ja liiva. Hetkel toimub vedu Sõmeru (Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee 44. km), Pihuvere (Viskla–Pikavere maantee 4. km), ...Loe edasi
21.03.2018

Kolme jäätee maksumus on selgunud

Sel aastal avas Maanteeamet seitsmest jääteest neli. Haapsalu–Noarootsi jäätee kogumaksumuseks kujunes ligi 27 000 eurot. Jäätee eksisteeris 24 päeva ning liiklusele oli avatud 17 päeva. Sulgemise põhjustas sulaperioodi saabumine ja ...Loe edasi
16.03.2018

Jääteed jäävad suletuks

Tänasest sulgeb Maanteeamet lõplikult järgmised jääteed – Rohuküla–Sviby ja Haapsalu–Noarootsi. Eelnevalt on suletud juba Tärkma–Triigi vaheline jäätee. „Jääteed sulgesime tekkinud topeltjää ja koormuspragude tõttu, mistõttu sõit jääteel ei ole enam ...Loe edasi