Maanteeamet ja TREV-2 Grupp sõlmisid lepingu Kose–Ardu neljarajalise lõigu ehituseks

3. august 2017 - 10:51
Fotol TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens (vasakul) ja Maanteeameti peadirektor Priit Sauk.
Fotol TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens (vasakul) ja Maanteeameti peadirektor Priit Sauk.

Täna, 03. augustil allkirjastas Maanteeamet ehituslepingu Kose–Ardu neljarajalise lõigu ehitushanke edukaks pakkujaks tunnistatud AS TREV-2 Grupiga. Lepingu kogumaksumuseks on 50 650 000 eurot.

“Selle lepingu allkirjastamine on Maanteeameti viimaste aastate üks tipphetkedest, võttes kokku väga mahuka ja põhjaliku ettevalmistustööde etapi. Nüüd anname teatepulga edasi ehitajale projektlahenduse realiseerimiseks,” ütles Maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk. “Antud teelõigu ehitamine on tee-ehitajale suur väljakutse, sest loodame 2020. aastal liiklejaid rõõmustada kauaoodatud ohutu ja liiklejasõbraliku 2+2 ristlõikega teelõiguga.”

“Kose-Ardu teelõigu rajamine on viimase 25 aasta üks suurimaid tee-ehitusprojekte Eestis, mille käigus rajatakse kogu neljarealine teelõik uuele trassile, millega Kose–Mäo 40-kilomeetrine uus 2+2 tee lühendab Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteed 5,3 kilomeetri võrra,” ütles TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.

Uus teelõik on Pertensi sõnul ka selles mõttes küllaltki ainulaadne, et ehitusperioodil puudub sisuline mõju olemasolevale liiklusele.

“Kuna Kose–Ardu lõigu puhul tegemist on täiesti uue trassiga, siis saab kuni uue tee valmimiseni 2020. aastal senine liiklus jätkuda ilma suuremahulistest ehitustöödest tingitud piiranguteta,” märkis Pertens.

Kose-Ardu vaheline lõik on üks osa Kose–Mäo neljarajalisest maanteelõigust. Kose–Ardu 12 kilomeetri pikkuse lõigu ehituse algab tänavu augustis ning kestab 40 kuud.

Kogu teelõigule ehitatakse 2+2 sõidurajaga eraldusribaga maantee, Kose-Risti ja Ardu liiklussõlmed, üks tunnel ja üks ulukite läbipääsuks mõeldud ökodukt. Samuti on teelõigule kavandatud truubid kahepaiksetele ja väikeulukitele. Ristumised kõrvalmaanteede ja kohalike teedega on eritasandilised.

Tänasel Tallinna–Tartu maantee trassil olev Kose–Ardu teelõik jääb tervikuna teenindama kohalikku liiklust ja toimib vajadusel uue tee alternatiivina mitmesuguste eriolukordade puhuks. Uus teelõik on projekteeritud kiirusele 120 km/h.

Ardu–Võõbu lõigu ehitushange avaldatakse kolmandas kvartalis ja Maanteeameti eesmärgiks on mõlemad lõigud lõpetada 2020. aastal.

Kose–Ardu–Võõbu lõigu projektdokumentatsiooni viimase lahenduse projekteeris Skepast & Puhkim AS koos Reaalprojekt OÜ-ga.

Täiendav info pressile:
Kai Simson
Maanteeamet
Avalike suhete osakond
+372 506 1407
kai.simson@mnt.ee

Veel uudiseid samal teemal

15.12.2017

Maanteeamet sõlmis lepingu Ardu–Võõbu neljarajalise lõigu ehituseks

Eile, 14. detsembril allkirjastas Maanteeamet ehituslepingu Ardu–Võõbu neljarajalise lõigu ehitushanke edukaks pakkujaks tunnistatud AS GRK Infra ja Graniittirakennus Kallio Oy-ga. Lepingu kogumaksumuseks on 38 077 000 eurot. „Ardu–Võõbu teelõigu ehituslepingu ...Loe edasi
09.11.2017

Põltsamaa-Tartu lõigu esimene 2+1 möödasõiduala avatakse liiklusele

2017. aasta alguses alustatud Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee km 131,0-135,1 asuva Annikvere-Neanurme lõigu 2+1 möödasõiduala on valmis ja osaliselt liiklejatele avatud. Suudari silla ehitustööd lõpetatakse novembrikuu jooksul. Annikvere-Neanurme 4,1 km pikkusel lõigul ...Loe edasi
09.10.2017

Algavad Ojapere silla remonttööd

Täna, 09.10. alustatakse remonditöödega Tartu-Viljandi-Kilingi-Nõmme maantee km 86,819 asuval Ojapere sillal. Tööd kestavad ühe kuu. Selle aja jooksul suletakse pool silda tavaliiklejatele ja ühistranspordile. Liiklus toimub eelissuunaõigusega avatud sillapoolel. Olulisi ...Loe edasi