Maanteeamet ja TREV-2 Grupp sõlmisid lepingu Kose–Ardu neljarajalise lõigu ehituseks

3. august 2017 - 10:51
Fotol TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens (vasakul) ja Maanteeameti peadirektor Priit Sauk.
Fotol TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens (vasakul) ja Maanteeameti peadirektor Priit Sauk.

Täna, 03. augustil allkirjastas Maanteeamet ehituslepingu Kose–Ardu neljarajalise lõigu ehitushanke edukaks pakkujaks tunnistatud AS TREV-2 Grupiga. Lepingu kogumaksumuseks on 50 650 000 eurot.

“Selle lepingu allkirjastamine on Maanteeameti viimaste aastate üks tipphetkedest, võttes kokku väga mahuka ja põhjaliku ettevalmistustööde etapi. Nüüd anname teatepulga edasi ehitajale projektlahenduse realiseerimiseks,” ütles Maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk. “Antud teelõigu ehitamine on tee-ehitajale suur väljakutse, sest loodame 2020. aastal liiklejaid rõõmustada kauaoodatud ohutu ja liiklejasõbraliku 2+2 ristlõikega teelõiguga.”

“Kose-Ardu teelõigu rajamine on viimase 25 aasta üks suurimaid tee-ehitusprojekte Eestis, mille käigus rajatakse kogu neljarealine teelõik uuele trassile, millega Kose–Mäo 40-kilomeetrine uus 2+2 tee lühendab Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteed 5,3 kilomeetri võrra,” ütles TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.

Uus teelõik on Pertensi sõnul ka selles mõttes küllaltki ainulaadne, et ehitusperioodil puudub sisuline mõju olemasolevale liiklusele.

“Kuna Kose–Ardu lõigu puhul tegemist on täiesti uue trassiga, siis saab kuni uue tee valmimiseni 2020. aastal senine liiklus jätkuda ilma suuremahulistest ehitustöödest tingitud piiranguteta,” märkis Pertens.

Kose-Ardu vaheline lõik on üks osa Kose–Mäo neljarajalisest maanteelõigust. Kose–Ardu 12 kilomeetri pikkuse lõigu ehituse algab tänavu augustis ning kestab 40 kuud.

Kogu teelõigule ehitatakse 2+2 sõidurajaga eraldusribaga maantee, Kose-Risti ja Ardu liiklussõlmed, üks tunnel ja üks ulukite läbipääsuks mõeldud ökodukt. Samuti on teelõigule kavandatud truubid kahepaiksetele ja väikeulukitele. Ristumised kõrvalmaanteede ja kohalike teedega on eritasandilised.

Tänasel Tallinna–Tartu maantee trassil olev Kose–Ardu teelõik jääb tervikuna teenindama kohalikku liiklust ja toimib vajadusel uue tee alternatiivina mitmesuguste eriolukordade puhuks. Uus teelõik on projekteeritud kiirusele 120 km/h.

Ardu–Võõbu lõigu ehitushange avaldatakse kolmandas kvartalis ja Maanteeameti eesmärgiks on mõlemad lõigud lõpetada 2020. aastal.

Kose–Ardu–Võõbu lõigu projektdokumentatsiooni viimase lahenduse projekteeris Skepast & Puhkim AS koos Reaalprojekt OÜ-ga.

Täiendav info pressile:
Kai Simson
Maanteeamet
Avalike suhete osakond
+372 506 1407
kai.simson@mnt.ee

Veel uudiseid samal teemal

04.12.2019

Truubi paigaldus mõjutab liikluskorraldust Pärnu maanteel Laagris

6. detsembril 2019 algab viimase suurema ehitustööna Pääsküla jõe truubi vahetus Pärnu maantee teelõigul (km 12,3–13) Laagris. Truupi paigaldatakse kahes etapis ajavahemikul 6.–18. detsember. Kui tekib ootamatuid olukordi, võib töö ...Loe edasi
Linti lõikavad Maanteeameti lõuna teehoiu osakonna juhataja Tarmo Mõttus ja AS TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.
15.11.2019

Ajaloolise Postitee viimane lõik läbis innovaatilise taastusremondi

Täna, 15. novembril 2019 avati Varbusel sümboolselt Postitee Vooreküla–Puskaru lõik, mis läbis sel aastal täieliku taastusremondi. „Vooreküla–Puskaru teelõigul katsetasime innovaatilist lahendust ehk uue katte aluse ehitusel kasutati olemasolevat muldkeha pinnast, ...Loe edasi
Sõpruse sild Narvas
10.10.2019

Algab Eesti ja Venemaa vahelise silla remont Narvas

14. oktoobril 2019 algab Eesti ja Venemaa vahelise Narvas asuva Sõpruse silla remont, mille käigus silla teekate freesitakse ja asfalteeritakse. Remonttööde ajal suletakse vaheldumisi pool silda. Esimese poole sulgemine on ...Loe edasi