Maanteeamet ja TREV-2 Grupp sõlmisid lepingu Kose–Ardu neljarajalise lõigu ehituseks

3. august 2017 - 10:51
Fotol TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens (vasakul) ja Maanteeameti peadirektor Priit Sauk.
Fotol TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens (vasakul) ja Maanteeameti peadirektor Priit Sauk.

Täna, 03. augustil allkirjastas Maanteeamet ehituslepingu Kose–Ardu neljarajalise lõigu ehitushanke edukaks pakkujaks tunnistatud AS TREV-2 Grupiga. Lepingu kogumaksumuseks on 50 650 000 eurot.

“Selle lepingu allkirjastamine on Maanteeameti viimaste aastate üks tipphetkedest, võttes kokku väga mahuka ja põhjaliku ettevalmistustööde etapi. Nüüd anname teatepulga edasi ehitajale projektlahenduse realiseerimiseks,” ütles Maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk. “Antud teelõigu ehitamine on tee-ehitajale suur väljakutse, sest loodame 2020. aastal liiklejaid rõõmustada kauaoodatud ohutu ja liiklejasõbraliku 2+2 ristlõikega teelõiguga.”

“Kose-Ardu teelõigu rajamine on viimase 25 aasta üks suurimaid tee-ehitusprojekte Eestis, mille käigus rajatakse kogu neljarealine teelõik uuele trassile, millega Kose–Mäo 40-kilomeetrine uus 2+2 tee lühendab Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteed 5,3 kilomeetri võrra,” ütles TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.

Uus teelõik on Pertensi sõnul ka selles mõttes küllaltki ainulaadne, et ehitusperioodil puudub sisuline mõju olemasolevale liiklusele.

“Kuna Kose–Ardu lõigu puhul tegemist on täiesti uue trassiga, siis saab kuni uue tee valmimiseni 2020. aastal senine liiklus jätkuda ilma suuremahulistest ehitustöödest tingitud piiranguteta,” märkis Pertens.

Kose-Ardu vaheline lõik on üks osa Kose–Mäo neljarajalisest maanteelõigust. Kose–Ardu 12 kilomeetri pikkuse lõigu ehituse algab tänavu augustis ning kestab 40 kuud.

Kogu teelõigule ehitatakse 2+2 sõidurajaga eraldusribaga maantee, Kose-Risti ja Ardu liiklussõlmed, üks tunnel ja üks ulukite läbipääsuks mõeldud ökodukt. Samuti on teelõigule kavandatud truubid kahepaiksetele ja väikeulukitele. Ristumised kõrvalmaanteede ja kohalike teedega on eritasandilised.

Tänasel Tallinna–Tartu maantee trassil olev Kose–Ardu teelõik jääb tervikuna teenindama kohalikku liiklust ja toimib vajadusel uue tee alternatiivina mitmesuguste eriolukordade puhuks. Uus teelõik on projekteeritud kiirusele 120 km/h.

Ardu–Võõbu lõigu ehitushange avaldatakse kolmandas kvartalis ja Maanteeameti eesmärgiks on mõlemad lõigud lõpetada 2020. aastal.

Kose–Ardu–Võõbu lõigu projektdokumentatsiooni viimase lahenduse projekteeris Skepast & Puhkim AS koos Reaalprojekt OÜ-ga.

Täiendav info pressile:
Kai Simson
Maanteeamet
Avalike suhete osakond
+372 506 1407
kai.simson@mnt.ee

Veel uudiseid samal teemal

16.04.2019

Jätkuvad Veskitammi liiklussõlme ehitustööd

Täna, 16. aprillil suletakse Tallinn–Pärnu–Ikla maantee km 13,0–13,7 kolm jalakäijatele mõeldud tunnelit, et paigaldada asfaltkate ja püsivalgustid. Möödunud aastal valmisid Laagri alevikku rajatud kolme jalakäijatele mõeldud tunneli betoonitööd ja need ...Loe edasi
15.04.2019

Alustatakse Kuijõe–Seljaküla lõigu rekonstrueerimistöödega

Täna, 15. aprillil alustatakse Keila–Haapsalu maantee km 34,8-44,6 väljamärkimis- ja raadamistöödega, seejärel truupide ehitusega. Orienteeruvalt mai keskel alustatakse põhiliste teetöödega. Töid tehakse umbes 5 km pikkuste lõikudena. Esimeses etapis alustatakse ...Loe edasi
11.04.2019

Maanteeamet sõlmis lepingu Tallinna ringtee Luige–Saku neljarajalise lõigu ehituseks

Maanteeamet ja Rail Baltic Estonia allkirjastasid ettevõttega AS YIT Eesti lepingu Luige–Saku neljarajalise lõigu ehitamiseks. Lepingu kogumaksumus on 19 miljonit eurot. „Luige-Saku teelõigu valmimisega saab viimane ohtlik pudelikael Tallinna ringteelt ...Loe edasi