Maanteeamet kuulutas välja riigihanke Kose-Ardu neljarajalise lõigu ehituseks

10. märts 2017 - 15:10

Kose-Ardu vaheline lõik on üks osa Kose-Mäo neljarajalisest maanteelõigust, mis on planeeritud valmima aastaks 2022. Kose-Ardu 12 kilomeetri pikkuse lõigu ehituse algus on planeeritud käesoleva aasta suveks ning Ardu-Võõbu lõigu ehitushange avaldatakse kolmandas kvartalis.

Maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk küll tõdeb, et Kose-Mäo neljarajalise maantee ehitus on mahukas, ent kõrge tasuvusega ning inimelusid säästev. „Sotsiaalmajanduslikuks tasuvuseks on hinnatud 10 miljonit eurot aastas. Seda põhjusel, et sõit Tallinna ja Tartu vahel saab olema sujuvam ning ohutum, mõjudes positiivselt majandusele ja inimeste liiklemisele,“ selgitab Sirk. Lisaks on uuel teel kavandatud parklad ja puhkealad raskeliiklusele, mis välistavad teeäärse peatumisega liiklusohtlike olukordade teket. Erilist tähelepanu on pööratud ka keskkonnameetmetele koos loomatunnelite ja ökoduktidega.

Kose-Mäo 40-kilomeetrine uus 2+2 tee lühendab Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteed 5,3 kilomeetri võrra. Ajaline võit on võrreldes praegusega kuni üheksa minutit, mis tuleneb nii lühenenud teekonnast, suuremast liikumiskiirusest kui ka tänasest  olukorrast, kus tihtipeale tuleb liikuda sõidukite kolonnide tekke tõttu piirkiirusest aeglasemalt. Autokolonnidest möödasõidud tekitavad ohtlike olukordi, mis suurendavad liiklusõnnetuste arvu.

Vaadates liiklusõnnetuste statistikat, paistab lähiajaloos Kose-Mäo lõik silma suure hukkunute arvuga. Kogu Tallinna-Tartu maantee läbisõidust moodustab lõik 20 protsenti, kuid lausa 50 protsenti Tallinna-Tartu maanteel hukkunutest sattusid õnnetusse just Kose-Mäo lõigul.

Ka Võõbu-Mäo lõigu projekti ettevalmistus on lõpusirgel, käimas on maade võõrandamise ettevalmistused. 15 kilomeetri pikkuse Võõbu-Mäo teelõigu ehituse algus on planeeritud 2019. aastasse juhul, kui riigieelarve strateegia 2018-2022 koostamisel planeeritakse lõigu ehitamiseks vajalikud investeeringute summad.

Kose-Ardu lõigu projekteerijateks on Kelprojektas UAB, Skepast & Puhkim AS ning Reaalprojekt OÜ.

Täiendav info:
Ursula Nõu
Maanteeamet
Avalike suhete osakond
58543561
ursula.nou@mnt.ee

Veel uudiseid samal teemal

Sõpruse sild Narvas
10.10.2019

Algab Eesti ja Venemaa vahelise silla remont Narvas

14. oktoobril 2019 algab Eesti ja Venemaa vahelise Narvas asuva Sõpruse silla remont, mille käigus silla teekate freesitakse ja asfalteeritakse. Remonttööde ajal suletakse vaheldumisi pool silda. Esimese poole sulgemine on ...Loe edasi
Keskpiire maanteel
05.09.2019

9. septembrist algavad keskpiirde ehitustööd Tallinna–Rapla–Türi maanteel

Esmaspäeval, 9. septembril 2019 alustatakse Tallinna–Rapla–Türi maantee km-l 17,6–21 keskpiirde ehitustöödega, et muuta antud teelõigul liiklemine ohutumaks. Tööde käigus rajatakse 3,4 km pikkusele Kirdalu–Tagadi lõigule sõidusuundasid eraldav põrkepiire. Vasak- ja ...Loe edasi
Teerull
30.08.2019

Laagris avati uus valgusfooriga ristmik

Tallinn-Pärnu-Ikla maantee Tallinna sissesõidul Laagris avati uus foorreguleeritud ristmik, mis ühendab omavahel Seljaku ja Veskitammi tänavad. Pärnu maantee jagab Laagri aleviku piltlikult kaheks. Vastavatud ristmik hõlbustab liiklemist erinevatele pooltele jäävate ...Loe edasi