Maanteeamet kuulutas välja riigihanke Kose-Ardu neljarajalise lõigu ehituseks

10. märts 2017 - 15:10

Kose-Ardu vaheline lõik on üks osa Kose-Mäo neljarajalisest maanteelõigust, mis on planeeritud valmima aastaks 2022. Kose-Ardu 12 kilomeetri pikkuse lõigu ehituse algus on planeeritud käesoleva aasta suveks ning Ardu-Võõbu lõigu ehitushange avaldatakse kolmandas kvartalis.

Maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk küll tõdeb, et Kose-Mäo neljarajalise maantee ehitus on mahukas, ent kõrge tasuvusega ning inimelusid säästev. „Sotsiaalmajanduslikuks tasuvuseks on hinnatud 10 miljonit eurot aastas. Seda põhjusel, et sõit Tallinna ja Tartu vahel saab olema sujuvam ning ohutum, mõjudes positiivselt majandusele ja inimeste liiklemisele,“ selgitab Sirk. Lisaks on uuel teel kavandatud parklad ja puhkealad raskeliiklusele, mis välistavad teeäärse peatumisega liiklusohtlike olukordade teket. Erilist tähelepanu on pööratud ka keskkonnameetmetele koos loomatunnelite ja ökoduktidega.

Kose-Mäo 40-kilomeetrine uus 2+2 tee lühendab Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteed 5,3 kilomeetri võrra. Ajaline võit on võrreldes praegusega kuni üheksa minutit, mis tuleneb nii lühenenud teekonnast, suuremast liikumiskiirusest kui ka tänasest  olukorrast, kus tihtipeale tuleb liikuda sõidukite kolonnide tekke tõttu piirkiirusest aeglasemalt. Autokolonnidest möödasõidud tekitavad ohtlike olukordi, mis suurendavad liiklusõnnetuste arvu.

Vaadates liiklusõnnetuste statistikat, paistab lähiajaloos Kose-Mäo lõik silma suure hukkunute arvuga. Kogu Tallinna-Tartu maantee läbisõidust moodustab lõik 20 protsenti, kuid lausa 50 protsenti Tallinna-Tartu maanteel hukkunutest sattusid õnnetusse just Kose-Mäo lõigul.

Ka Võõbu-Mäo lõigu projekti ettevalmistus on lõpusirgel, käimas on maade võõrandamise ettevalmistused. 15 kilomeetri pikkuse Võõbu-Mäo teelõigu ehituse algus on planeeritud 2019. aastasse juhul, kui riigieelarve strateegia 2018-2022 koostamisel planeeritakse lõigu ehitamiseks vajalikud investeeringute summad.

Kose-Ardu lõigu projekteerijateks on Kelprojektas UAB, Skepast & Puhkim AS ning Reaalprojekt OÜ.

Täiendav info:
Ursula Nõu
Maanteeamet
Avalike suhete osakond
58543561
ursula.nou@mnt.ee

Veel uudiseid samal teemal

24.04.2018

Algavad Veskitammi liiklussõlme ehitustööd

Täna, 24. aprillil alustatakse ajutise liikluskorralduse paigaldamiseks tehtavate ettevalmistustöödega Tallinna piiril Veskitammi liiklussõlme ehitusobjektil. Ehitustööde raames rekonstrueeritakse Pärnu maantee teelõik linna piirist kuni Jälgimäe vasakpöördeni ning kogujatee kuni Topi liiklussõlmeni, ...Loe edasi
10.04.2018

Jätkub Valmaotsa-Kärevere 2+1 möödasõiduala ehitus

2017. aastal valmis Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee Põltsamaa-Tartu lõigul esimene 2+1 möödasõiduala ja alustati km 160,7-168,1 asuva Valmaotsa-Kärevere lõigu ehitust. 9. aprillil taasalustati Valmaotsa-Kärevere lõigu ehitusega ja objekt valmib 2018. aasta novembriks. ...Loe edasi
05.04.2018

Harju-, Järva- ja Raplamaa teede olukorda mõjutab tee-ehitus

Maanteeamet ehitab Tallinna–Tartu maanteel Kose–Ardu ja Ardu–Võõbu teelõike, mille jaoks on vaja vedada karjääridest kruusa ja liiva. Hetkel toimub vedu Sõmeru (Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee 44. km), Pihuvere (Viskla–Pikavere maantee 4. km), ...Loe edasi