Maanteeamet kuulutas välja riigihanke Kose-Ardu neljarajalise lõigu ehituseks

10. märts 2017 - 15:10

Kose-Ardu vaheline lõik on üks osa Kose-Mäo neljarajalisest maanteelõigust, mis on planeeritud valmima aastaks 2022. Kose-Ardu 12 kilomeetri pikkuse lõigu ehituse algus on planeeritud käesoleva aasta suveks ning Ardu-Võõbu lõigu ehitushange avaldatakse kolmandas kvartalis.

Maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk küll tõdeb, et Kose-Mäo neljarajalise maantee ehitus on mahukas, ent kõrge tasuvusega ning inimelusid säästev. „Sotsiaalmajanduslikuks tasuvuseks on hinnatud 10 miljonit eurot aastas. Seda põhjusel, et sõit Tallinna ja Tartu vahel saab olema sujuvam ning ohutum, mõjudes positiivselt majandusele ja inimeste liiklemisele,“ selgitab Sirk. Lisaks on uuel teel kavandatud parklad ja puhkealad raskeliiklusele, mis välistavad teeäärse peatumisega liiklusohtlike olukordade teket. Erilist tähelepanu on pööratud ka keskkonnameetmetele koos loomatunnelite ja ökoduktidega.

Kose-Mäo 40-kilomeetrine uus 2+2 tee lühendab Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteed 5,3 kilomeetri võrra. Ajaline võit on võrreldes praegusega kuni üheksa minutit, mis tuleneb nii lühenenud teekonnast, suuremast liikumiskiirusest kui ka tänasest  olukorrast, kus tihtipeale tuleb liikuda sõidukite kolonnide tekke tõttu piirkiirusest aeglasemalt. Autokolonnidest möödasõidud tekitavad ohtlike olukordi, mis suurendavad liiklusõnnetuste arvu.

Vaadates liiklusõnnetuste statistikat, paistab lähiajaloos Kose-Mäo lõik silma suure hukkunute arvuga. Kogu Tallinna-Tartu maantee läbisõidust moodustab lõik 20 protsenti, kuid lausa 50 protsenti Tallinna-Tartu maanteel hukkunutest sattusid õnnetusse just Kose-Mäo lõigul.

Ka Võõbu-Mäo lõigu projekti ettevalmistus on lõpusirgel, käimas on maade võõrandamise ettevalmistused. 15 kilomeetri pikkuse Võõbu-Mäo teelõigu ehituse algus on planeeritud 2019. aastasse juhul, kui riigieelarve strateegia 2018-2022 koostamisel planeeritakse lõigu ehitamiseks vajalikud investeeringute summad.

Kose-Ardu lõigu projekteerijateks on Kelprojektas UAB, Skepast & Puhkim AS ning Reaalprojekt OÜ.

Täiendav info:
Ursula Nõu
Maanteeamet
Avalike suhete osakond
58543561
ursula.nou@mnt.ee

Veel uudiseid samal teemal

19.05.2017

Algavad Kõpu-Kanaküla lõigu rekonstrueerimistööd

Järgmisest nädalast algavad ehitustööd Tartu – Viljandi - Kilingi-Nõmme km 93,048-101,268 Kõpu–Kanaküla lõigul. Kuus kuud kestvate tööde eesmärk on tee kandevõime tõstmine, liiklusohutuse parandamine ja sõidumugavuse suurendamine. Liiklejatel tuleb arvestada, ...Loe edasi
11.05.2017

Alustatakse Treimani silla remonditöid

Järgmisel, 20. nädalal alustatakse remonditöödega Rannametsa-Ikla maantee km 25,155 asuval Treimani sillal. Tööde teostamiseks suletakse sild tavaliiklejatele ja ühistranspordile. Suletud silla kõrvale paigaldatakse ajutine rajatis, mis võimaldab tavaliiklusel ja ühistranspordil ...Loe edasi
11.05.2017

Paliveres algab jalg- ja jalgrattatee ehitus

Esmaspäeval, 15. mail algava jalg- ja jalgrattatee ehitamise eesmärgiks on muuta Palivere aleviku vahelist liiklust ohutumaks ja mugavamaks nii jalakäijatele, jalgratturitele kui ka autojuhtidele. Jalgtee tuleb Palivere – Oonga maantee ...Loe edasi