Maanteeamet kuulutas välja riigihanke Kose-Ardu neljarajalise lõigu ehituseks

10. märts 2017 - 15:10

Kose-Ardu vaheline lõik on üks osa Kose-Mäo neljarajalisest maanteelõigust, mis on planeeritud valmima aastaks 2022. Kose-Ardu 12 kilomeetri pikkuse lõigu ehituse algus on planeeritud käesoleva aasta suveks ning Ardu-Võõbu lõigu ehitushange avaldatakse kolmandas kvartalis.

Maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk küll tõdeb, et Kose-Mäo neljarajalise maantee ehitus on mahukas, ent kõrge tasuvusega ning inimelusid säästev. „Sotsiaalmajanduslikuks tasuvuseks on hinnatud 10 miljonit eurot aastas. Seda põhjusel, et sõit Tallinna ja Tartu vahel saab olema sujuvam ning ohutum, mõjudes positiivselt majandusele ja inimeste liiklemisele,“ selgitab Sirk. Lisaks on uuel teel kavandatud parklad ja puhkealad raskeliiklusele, mis välistavad teeäärse peatumisega liiklusohtlike olukordade teket. Erilist tähelepanu on pööratud ka keskkonnameetmetele koos loomatunnelite ja ökoduktidega.

Kose-Mäo 40-kilomeetrine uus 2+2 tee lühendab Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteed 5,3 kilomeetri võrra. Ajaline võit on võrreldes praegusega kuni üheksa minutit, mis tuleneb nii lühenenud teekonnast, suuremast liikumiskiirusest kui ka tänasest  olukorrast, kus tihtipeale tuleb liikuda sõidukite kolonnide tekke tõttu piirkiirusest aeglasemalt. Autokolonnidest möödasõidud tekitavad ohtlike olukordi, mis suurendavad liiklusõnnetuste arvu.

Vaadates liiklusõnnetuste statistikat, paistab lähiajaloos Kose-Mäo lõik silma suure hukkunute arvuga. Kogu Tallinna-Tartu maantee läbisõidust moodustab lõik 20 protsenti, kuid lausa 50 protsenti Tallinna-Tartu maanteel hukkunutest sattusid õnnetusse just Kose-Mäo lõigul.

Ka Võõbu-Mäo lõigu projekti ettevalmistus on lõpusirgel, käimas on maade võõrandamise ettevalmistused. 15 kilomeetri pikkuse Võõbu-Mäo teelõigu ehituse algus on planeeritud 2019. aastasse juhul, kui riigieelarve strateegia 2018-2022 koostamisel planeeritakse lõigu ehitamiseks vajalikud investeeringute summad.

Kose-Ardu lõigu projekteerijateks on Kelprojektas UAB, Skepast & Puhkim AS ning Reaalprojekt OÜ.

Täiendav info:
Ursula Nõu
Maanteeamet
Avalike suhete osakond
58543561
ursula.nou@mnt.ee

Veel uudiseid samal teemal

03.04.2020

Esmaspäevast jätkuvad Mäeküla–Suurpalu lõigu rekonstrueerimise ja Mäeküla ristmiku ümberehitustööd

Alates 6. aprillist 2020 jätkuvad tööd Mäeküla–Suurpalu lõigu rekonstrueerimise ja Mäeküla ristmiku ümberehituse objektil, mis olid peatatud talveperioodiks. Mäeküla–Suurpalu teelõigul alustati rekonstrueerimistöödega 2019. aasta sügisel ning 5-kilomeetrisest lõigust saadi valmis ...Loe edasi
02.04.2020

Haljala–Aaspere teelõigul jätkuvad ehitustööd

Alates 6. aprillist 2020 jätkuvad Haljala–Aaspere teelõigu ehitustööd, mis olid peatatud tehnoloogilise pausi tõttu. Teelõigule kehtestati talviste ilmastikuolude tõttu kahekuuline tehnoloogiline paus veebruari alguses. Kuna ööpäevased temperatuurid on piisavalt kõrged, ...Loe edasi
27.03.2020

Keila–Haapsalu maantee Keedika–Linnamäe lõigul alustatakse rekonstrueerimistöödega

6. aprillil 2020 alustatakse Keedika–Linnamäe teelõigul km 54,9–62,8 rekonstrueerimistöödega. Tööde eesmärk on viia teelõigu amortiseerunud kate vastavusse liiklussagedusega ning tõsta sõidumugavust ja liiklusohutust. Teelõigu rekonstrueerimise käigus freesitakse olemasolev kattekiht, rajatakse ...Loe edasi