Maanteeamet kuulutas välja riigihanke Kose-Ardu neljarajalise lõigu ehituseks

10. märts 2017 - 15:10

Kose-Ardu vaheline lõik on üks osa Kose-Mäo neljarajalisest maanteelõigust, mis on planeeritud valmima aastaks 2022. Kose-Ardu 12 kilomeetri pikkuse lõigu ehituse algus on planeeritud käesoleva aasta suveks ning Ardu-Võõbu lõigu ehitushange avaldatakse kolmandas kvartalis.

Maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk küll tõdeb, et Kose-Mäo neljarajalise maantee ehitus on mahukas, ent kõrge tasuvusega ning inimelusid säästev. „Sotsiaalmajanduslikuks tasuvuseks on hinnatud 10 miljonit eurot aastas. Seda põhjusel, et sõit Tallinna ja Tartu vahel saab olema sujuvam ning ohutum, mõjudes positiivselt majandusele ja inimeste liiklemisele,“ selgitab Sirk. Lisaks on uuel teel kavandatud parklad ja puhkealad raskeliiklusele, mis välistavad teeäärse peatumisega liiklusohtlike olukordade teket. Erilist tähelepanu on pööratud ka keskkonnameetmetele koos loomatunnelite ja ökoduktidega.

Kose-Mäo 40-kilomeetrine uus 2+2 tee lühendab Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteed 5,3 kilomeetri võrra. Ajaline võit on võrreldes praegusega kuni üheksa minutit, mis tuleneb nii lühenenud teekonnast, suuremast liikumiskiirusest kui ka tänasest  olukorrast, kus tihtipeale tuleb liikuda sõidukite kolonnide tekke tõttu piirkiirusest aeglasemalt. Autokolonnidest möödasõidud tekitavad ohtlike olukordi, mis suurendavad liiklusõnnetuste arvu.

Vaadates liiklusõnnetuste statistikat, paistab lähiajaloos Kose-Mäo lõik silma suure hukkunute arvuga. Kogu Tallinna-Tartu maantee läbisõidust moodustab lõik 20 protsenti, kuid lausa 50 protsenti Tallinna-Tartu maanteel hukkunutest sattusid õnnetusse just Kose-Mäo lõigul.

Ka Võõbu-Mäo lõigu projekti ettevalmistus on lõpusirgel, käimas on maade võõrandamise ettevalmistused. 15 kilomeetri pikkuse Võõbu-Mäo teelõigu ehituse algus on planeeritud 2019. aastasse juhul, kui riigieelarve strateegia 2018-2022 koostamisel planeeritakse lõigu ehitamiseks vajalikud investeeringute summad.

Kose-Ardu lõigu projekteerijateks on Kelprojektas UAB, Skepast & Puhkim AS ning Reaalprojekt OÜ.

Täiendav info:
Ursula Nõu
Maanteeamet
Avalike suhete osakond
58543561
ursula.nou [at] mnt.ee

Veel uudiseid samal teemal

Kanama asukoha joonis
31.12.2020

Maanteeamet kuulutas välja riigihanke Tallinna ringteel Kanama–Valingu lõigu ehitamiseks

Täna, 31. detsembril 2020 kuulutas Maanteeamet välja riigihanke Tallinna ringteel Kanama–Valingu lõigu ehitamiseks. 4,6-kilomeetrine lõik ehitatakse 2+2 sõidurajaga maanteeks, et suurendada liiklusohutust, maantee läbilaskvust ja parandada sõidumugavust. Tööde käigus: rekonstrueeritakse ...Loe edasi
03.12.2020

Tallinna ringteel Väo–Lagedi teelõigul muutub liikluskorraldus

Homsest, 4. detsembrist 2020 muutub Tallinna ringtee km 0,6–2,8 Väo–Lagedi teelõigu liikluskorraldus seoses ühendusteede valmimisega. Tegemist on Tallinna ringtee Väo–Lagedi neljarajalise maanteelõigu ehitustööde viimase etapiga. Väo-Lagedi 2+2 teelõigu põhiosa ehitati ...Loe edasi
Aaspere-Haljala 2+2 teelõik öösel. Foto: Tiit Veermäe
23.11.2020

Rõmeda–Haljala teelõik on liiklemiseks valmis

Eelmise nädala lõpus lõppesid viimased ehitustööd Rõmeda–Haljala teelõigul Tallinna–Narva maanteel. Tallinna–Narva maanteel on Rõmeda-Haljala 2+2 teelõigu ehitus jõudnud nii kaugele, et ehitustööd on praktiliselt lõppenud ning nii põhimaantee kui ka ...Loe edasi