Maanteeamet kuulutas välja riigihanke Kose-Ardu neljarajalise lõigu ehituseks

10. märts 2017 - 15:10

Kose-Ardu vaheline lõik on üks osa Kose-Mäo neljarajalisest maanteelõigust, mis on planeeritud valmima aastaks 2022. Kose-Ardu 12 kilomeetri pikkuse lõigu ehituse algus on planeeritud käesoleva aasta suveks ning Ardu-Võõbu lõigu ehitushange avaldatakse kolmandas kvartalis.

Maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk küll tõdeb, et Kose-Mäo neljarajalise maantee ehitus on mahukas, ent kõrge tasuvusega ning inimelusid säästev. „Sotsiaalmajanduslikuks tasuvuseks on hinnatud 10 miljonit eurot aastas. Seda põhjusel, et sõit Tallinna ja Tartu vahel saab olema sujuvam ning ohutum, mõjudes positiivselt majandusele ja inimeste liiklemisele,“ selgitab Sirk. Lisaks on uuel teel kavandatud parklad ja puhkealad raskeliiklusele, mis välistavad teeäärse peatumisega liiklusohtlike olukordade teket. Erilist tähelepanu on pööratud ka keskkonnameetmetele koos loomatunnelite ja ökoduktidega.

Kose-Mäo 40-kilomeetrine uus 2+2 tee lühendab Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteed 5,3 kilomeetri võrra. Ajaline võit on võrreldes praegusega kuni üheksa minutit, mis tuleneb nii lühenenud teekonnast, suuremast liikumiskiirusest kui ka tänasest  olukorrast, kus tihtipeale tuleb liikuda sõidukite kolonnide tekke tõttu piirkiirusest aeglasemalt. Autokolonnidest möödasõidud tekitavad ohtlike olukordi, mis suurendavad liiklusõnnetuste arvu.

Vaadates liiklusõnnetuste statistikat, paistab lähiajaloos Kose-Mäo lõik silma suure hukkunute arvuga. Kogu Tallinna-Tartu maantee läbisõidust moodustab lõik 20 protsenti, kuid lausa 50 protsenti Tallinna-Tartu maanteel hukkunutest sattusid õnnetusse just Kose-Mäo lõigul.

Ka Võõbu-Mäo lõigu projekti ettevalmistus on lõpusirgel, käimas on maade võõrandamise ettevalmistused. 15 kilomeetri pikkuse Võõbu-Mäo teelõigu ehituse algus on planeeritud 2019. aastasse juhul, kui riigieelarve strateegia 2018-2022 koostamisel planeeritakse lõigu ehitamiseks vajalikud investeeringute summad.

Kose-Ardu lõigu projekteerijateks on Kelprojektas UAB, Skepast & Puhkim AS ning Reaalprojekt OÜ.

Täiendav info:
Ursula Nõu
Maanteeamet
Avalike suhete osakond
58543561
ursula.nou@mnt.ee

Veel uudiseid samal teemal

09.06.2017

Tallinna ja Saku vaheline liiklus suunatakse ümber

Kolmapäeval, 14. juunil suunatakse seoses Tallinna ringtee km 24,1-29,6 Juuliku objekti ehitustöödega Tallinna ja Saku vahel toimuv liiklus Juuliku–Tabasalu ühendustee uuele lõigule. Tallinn–Saku–Laagri maantee ja Tallinna ringtee ristmiku piirkond (Jälgimäe ...Loe edasi
08.06.2017

Alustatakse järgmise Risti–Virtsu–Kuivastu–Kuressaare maantee lõigu taastusremondiga

Esmaspäeval, 12. juunil alustatakse Risti–Virtsu–Kuivastu–Kuressaare maanteel km 11,0-21,4 Koluvere–Üdruma lõigu ehitustöödega. Projekti eesmärk on teelõigu amortiseerunud katte taastamine ning sõidumugavuse ja liiklusohutuse tõstmine. Tööde käigus toimub olemasoleva katte tasandusfreesimine ja ...Loe edasi
06.06.2017

Algasid Mõisaküla tee rekonstrueerimistööd

Esimesest juunist algasid ehitustööd Mõisaküla tee km 0,000-3,500 lõigul. Viis kuud kestvate tööde eesmärk on tee kandevõime tõstmine, liiklusohutuse parandamine ja sõidumugavuse suurendamine. Liiklejatel tuleb arvestada, et kohati on liikluskorraldus ...Loe edasi