Maanteeamet kuulutas välja riigihanke Kose-Ardu neljarajalise lõigu ehituseks

10. märts 2017 - 15:10

Kose-Ardu vaheline lõik on üks osa Kose-Mäo neljarajalisest maanteelõigust, mis on planeeritud valmima aastaks 2022. Kose-Ardu 12 kilomeetri pikkuse lõigu ehituse algus on planeeritud käesoleva aasta suveks ning Ardu-Võõbu lõigu ehitushange avaldatakse kolmandas kvartalis.

Maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk küll tõdeb, et Kose-Mäo neljarajalise maantee ehitus on mahukas, ent kõrge tasuvusega ning inimelusid säästev. „Sotsiaalmajanduslikuks tasuvuseks on hinnatud 10 miljonit eurot aastas. Seda põhjusel, et sõit Tallinna ja Tartu vahel saab olema sujuvam ning ohutum, mõjudes positiivselt majandusele ja inimeste liiklemisele,“ selgitab Sirk. Lisaks on uuel teel kavandatud parklad ja puhkealad raskeliiklusele, mis välistavad teeäärse peatumisega liiklusohtlike olukordade teket. Erilist tähelepanu on pööratud ka keskkonnameetmetele koos loomatunnelite ja ökoduktidega.

Kose-Mäo 40-kilomeetrine uus 2+2 tee lühendab Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteed 5,3 kilomeetri võrra. Ajaline võit on võrreldes praegusega kuni üheksa minutit, mis tuleneb nii lühenenud teekonnast, suuremast liikumiskiirusest kui ka tänasest  olukorrast, kus tihtipeale tuleb liikuda sõidukite kolonnide tekke tõttu piirkiirusest aeglasemalt. Autokolonnidest möödasõidud tekitavad ohtlike olukordi, mis suurendavad liiklusõnnetuste arvu.

Vaadates liiklusõnnetuste statistikat, paistab lähiajaloos Kose-Mäo lõik silma suure hukkunute arvuga. Kogu Tallinna-Tartu maantee läbisõidust moodustab lõik 20 protsenti, kuid lausa 50 protsenti Tallinna-Tartu maanteel hukkunutest sattusid õnnetusse just Kose-Mäo lõigul.

Ka Võõbu-Mäo lõigu projekti ettevalmistus on lõpusirgel, käimas on maade võõrandamise ettevalmistused. 15 kilomeetri pikkuse Võõbu-Mäo teelõigu ehituse algus on planeeritud 2019. aastasse juhul, kui riigieelarve strateegia 2018-2022 koostamisel planeeritakse lõigu ehitamiseks vajalikud investeeringute summad.

Kose-Ardu lõigu projekteerijateks on Kelprojektas UAB, Skepast & Puhkim AS ning Reaalprojekt OÜ.

Täiendav info:
Ursula Nõu
Maanteeamet
Avalike suhete osakond
58543561
ursula.nou@mnt.ee

Veel uudiseid samal teemal

Sillamäe raudteeviadukt
08.02.2017

Kahe ööpäevaga valmis uus Sillamäe raudteeviadukt

Uue lahendusega hoitakse tulevikus ära 48-64 minuti ulatuses liiklustakistusi ööpäevas. Möödunud nädalavahetusel, 3.-4. veebruaril läbiti Tallinn–Narva maantee ja Sillamäe sadama raudtee eritasandilise ristmiku ehitusel oluline verstapost. Sadama raudteeühendus peatati 48 ...Loe edasi
04.01.2017

Priit Sauk: Maanteeamet ei ole rikkunud riigihangete seadust

Vastuseks Rahandusministeeriumi auditile hankemenetluse liigi valiku eksimise teemal teatab Maanteeamet, et riigihanke osadeks jaotamise õigusvastasuse kindlakstegemiseks tuleb asjaolusid hinnata juhtumipõhiselt. Maanteeameti seisukoht on, et nii Tartu läänepoolse ümbersõidu ehitus kui ...Loe edasi
Sauga vallas alustatakse 2+1 tee ehitusega
18.10.2016

Sauga vallas alustatakse 2+1 tee ehitusega

Oktoobri esimeses pooles alustati Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel uue Nurmeveski silla ning kahekilomeetrise 2+1 teelõigu ehituse eeltöödega. Ehitustööd kestavad järgmise aasta lõpuni. Riigiteel nr 4 (km 120,3-122,8) teostavate tööde eesmärk on sõidumugavuse ...Loe edasi