Miks pindamisobjektid lagunevad? 90% autojuhtidest ületab kiirust

7. august 2018 - 9:29

Maanteeamet mõõtis kahel pindamisobjektil sõidukite kiiruseid, et näha, kui palju peetakse kinni kehtestatud ajutisest piirkiirusest 30 km/h. Selgus, et 90% autojuhtidest ületas kehtestatud piirangut.

„Pindamisobjektidel on kehtestatud piirkiirusest kinni pidamine väga oluline, et tagada tee kvaliteet ja pikaajaline säilimine,“ selgitas Maanteeameti lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal.

12.-15. juuli mõõdeti kiiruseid Türi–Arkma objektil, mida läbis mõlemas suunas kokku 10 569 sõiduautot ja 2808 veokit. Sellel objektil ületasid kehtestatud piirkiirust sõiduautodest 87% ja veokitest 86%. 85% liiklejatest sõitis kuni 60 km/h. Maksimaalne mõõdetud kiirus objektil oli 117 km/h.

Samuti mõõdeti 17.-19. juuli Paide–Mündi–Mäeküla pindamisobjektil piirkiirusest kinni pidamist. Kokku läbis antud objekti 866 sõiduautot ja 294 veokit. Kehtestatud piirkiirust ületasid sõiduautodest 92% ja veokitest 89%. 85% liiklejatest sõitis kiirusega kuni 84 km/h. Maksimaalne mõõdetud kiirus oli 130 km/h.

Paljud autojuhid teavad omast kogemusest, et värsketel pindamisobjektidel kiiruse ületamine võib kaasa tuua bituumeniga määrdunud auto ning lahtisest killustikust tingitud täkked või mõrad autoklaasil. „Vähem teadvustatakse, et kui killustiku nakke tekkimise perioodil teel kiirust ületada, sõidetakse bituumeniga kaetud killustik teelt lahti ning tee remont tuleb teha uuesti hiljemalt kahe aasta jooksul, mõnel juhul ka samal aastal,“ lisas Taal.

Piirkiirust 30km/h rakendatakse pindamistöödel tavapäraselt kuni kolme päeva jooksul. See tuleneb asjaolust, et sideaine ehk bituumeni ja killustiku vahelise nakke saavutamine võtab aega kuni kolm ööpäeva. Kuumade ilmade korral võib see protsess pikeneda. Sel perioodil ei saa ka teekattelt ära harjata lahtist killustikku, mida laotatakse alati natuke rohkem, et killustiku terad asuksid tihedalt  üksteise kõrval ning kataksid ühtlaselt pinna. See on aga kiiruse ületamise korral ohtlik liiklejatele endile.

Veel uudiseid samal teemal

04.06.2020

Algab Karksi-Nuia linnalõigu rekonstrueerimine

Esmaspäeval, 8. juunil 2020 alustatakse Valga–Uulu km 57,5–59,2 asuva Karksi-Nuia linnalõigu rekonstrueerimistöödega. 2019. aastal alustatud Karksi-Nuia linnalõigu rekonstrueerimistöödel asfalteeritakse esmalt kõnniteed Koidu tänavast Viljandi maantee ristmikuni (km 57,5–58,6). Kõnniteede valmimise ...Loe edasi
29.05.2020

Algavad teetööd Ristil, Taeblas ja Uuemõisas

1. juunist kuni 12. juunini tehakse Ääsmäe–Haapsalu–Rohuküla maanteel Risti ja Haapsalu vahel uue asfaltbetoonist kulumiskihi paigaldamise töid. Uus kulumiskiht paigaldatakse kogu teekatte laiuses koos eelneva tasandusfreesimisega. Töid tehakse kolmel teelõigul: ...Loe edasi
28.05.2020

Ehitustööde tõttu tuleb Märjamaale sissesõiduks kasutada ümbersõiduteed

Tänasest, 28. maist kuni 18. juunini 2020 rekonstrueeritakse Märjamaa–Koluvere teelõik km 0–0,34 ja ehitatakse ühendustee. Tööde perioodil tagatakse ümbersõidutee Tallinna–Pärnu–Ikla ja Märjamaa–Valgu maanteede kaudu. Ümbersõidu teekond pikeneb ligi 5 km. ...Loe edasi