Miks pindamisobjektid lagunevad? 90% autojuhtidest ületab kiirust

7. august 2018 - 9:29

Maanteeamet mõõtis kahel pindamisobjektil sõidukite kiiruseid, et näha, kui palju peetakse kinni kehtestatud ajutisest piirkiirusest 30 km/h. Selgus, et 90% autojuhtidest ületas kehtestatud piirangut.

„Pindamisobjektidel on kehtestatud piirkiirusest kinni pidamine väga oluline, et tagada tee kvaliteet ja pikaajaline säilimine,“ selgitas Maanteeameti lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal.

12.-15. juuli mõõdeti kiiruseid Türi–Arkma objektil, mida läbis mõlemas suunas kokku 10 569 sõiduautot ja 2808 veokit. Sellel objektil ületasid kehtestatud piirkiirust sõiduautodest 87% ja veokitest 86%. 85% liiklejatest sõitis kuni 60 km/h. Maksimaalne mõõdetud kiirus objektil oli 117 km/h.

Samuti mõõdeti 17.-19. juuli Paide–Mündi–Mäeküla pindamisobjektil piirkiirusest kinni pidamist. Kokku läbis antud objekti 866 sõiduautot ja 294 veokit. Kehtestatud piirkiirust ületasid sõiduautodest 92% ja veokitest 89%. 85% liiklejatest sõitis kiirusega kuni 84 km/h. Maksimaalne mõõdetud kiirus oli 130 km/h.

Paljud autojuhid teavad omast kogemusest, et värsketel pindamisobjektidel kiiruse ületamine võib kaasa tuua bituumeniga määrdunud auto ning lahtisest killustikust tingitud täkked või mõrad autoklaasil. „Vähem teadvustatakse, et kui killustiku nakke tekkimise perioodil teel kiirust ületada, sõidetakse bituumeniga kaetud killustik teelt lahti ning tee remont tuleb teha uuesti hiljemalt kahe aasta jooksul, mõnel juhul ka samal aastal,“ lisas Taal.

Piirkiirust 30km/h rakendatakse pindamistöödel tavapäraselt kuni kolme päeva jooksul. See tuleneb asjaolust, et sideaine ehk bituumeni ja killustiku vahelise nakke saavutamine võtab aega kuni kolm ööpäeva. Kuumade ilmade korral võib see protsess pikeneda. Sel perioodil ei saa ka teekattelt ära harjata lahtist killustikku, mida laotatakse alati natuke rohkem, et killustiku terad asuksid tihedalt  üksteise kõrval ning kataksid ühtlaselt pinna. See on aga kiiruse ületamise korral ohtlik liiklejatele endile.

Veel uudiseid samal teemal

Tee
19.10.2018

Ootame nominente teedeala auhindadele

Maanteeamet ja Asfaldiliit kuulutavad välja konkursi insener Aadu Lassi nimelise teedevaldkonna auhinna preemiatele. „Eesti teedeinsenerid on teinud läbi aegade märkimisväärset tööd ehitades, projekteerides ja hooldades Eestimaa teid, ent tunnustust ei ...Loe edasi
Tallinna–Tartu–Luhamaa maantee ümberehitustööde käigus avastati kalmistu.
16.07.2018

Tallinna–Tartu–Luhamaa maantee ümberehitustööde käigus avastati kalmistu

12. juulil 2018 tuli Tallinna–Tartu–Luhamaa maantee Ardu–Võõbu lõigu ümberehitustööde alal Saarnakõrve külas kopaga kaevates välja inimluid. Tööd antud alal peatati ning teavitati politseid ja muinsuskaitseametit. 13. juulil külastasid objekti muinsuskaitseameti ...Loe edasi
02.10.2017

Peagi algavad Rõmeda-Haljala teelõigu projekteerimistööd

Maanteeamet kuulutas välja rahvusvahelise riigihanke Tallinn–Narva maantee Rõmeda–Haljala teelõigu põhiprojekti koostamiseks. Projekti raames on kavandatud liiklusohutuse parandamine Viitna ümbersõidust kuni Haljala liiklussõlmeni. Sealhulgas ka Aaspere liiklussõlme ja Aaspere–Haljala vahelise lõigu ...Loe edasi