Motohooaega alusta sõiduvõtete meeldetuletamisega

3. aprill 2019 - 14:20
Mootorrattur

Vaatamata heitlikule ilmale on kevad käes ning liikluses on üha enam näha ka mootorrattureid. Kui 2016. ja 2017. aastal mootorrattureid Eesti liikluses ei hukkunud, siis 2018 kahjuks nii hästi ei läinud ning hukkus kuus mootorratturit. Ohutum ja stressivabam liiklus algab kõigi liiklejate omavahelisest koostööst.

Kuna mootorratas on võrreldes autoga väga erinev sõiduk ning vajab ohutuks sõiduks õigeid oskuseid, siis on oluline motohooaja alguses õiged sõiduvõtted meelde tuletada ning sõidukitunnetus enne liiklusesse minemist kätte saada. Selleks, et hooaja vältel mööduks sõit ohutult, tasub meeles pidada järgmisi punkte:

  • kasuta alati kvaliteetset turvavarustust.
  • kasuta erksat riietust.
  • väldi sõidukijuhtide pimealas sõitmist.
  • järgi lubatud sõidukiirust, et Sinuga osataks arvestada.
  • kui oled alkoholi tarvitanud, siis ära sõida.
  • kasuta pidurdades mõlemat pidurit.
  • manöövritest anna märku suunatulede abil.
  • hoia turvalist piki- ja külgvahet.

Ohutu liiklemise vastutus ei lasu ainult mootorratturil, nii et kõigile autojuhtidele tuletame meelde, et:

  • mootorratturid võivad jääda ristmikul puude/põõsaste ning teiste autode varju.
  • mootorratturid võivad jääda Sinu auto pimealadesse.
  • mootorratturid võivad kaugelt lähenedes jääda märkamatuks nende väiksuse tõttu või tausta sulandumise tõttu (vale riietuse/varustuse värv).
  • sõidurea piires „tuikuv“ mootorrattur ei lollita niisama, vaid püüab end teiste jaoks nähtavaks teha.
  • mootorrattur ei pruugi kasutada pidurit (pidurituli ei anna märku tema peatsest peatumisest), seega hoia piisavalt pikivahet. Samuti võib pidurituli jääda märkamatuks kuna tagatuli põleb koguaeg.
  • mootorratturi peatumisteekond oleneb juhi kogemusest ning sõiduki omadustest ja seetõttu hoia pikivahet, sest ei kehti arvamus, et mootorratas on väiksem ja seega on peatumisteekond alati lühem kui autol.
  • mootorratastel on üldiselt parem kiirendus kui autodel.
  • mootorratturit mõjutavad teeolud rohkem kui autojuhti, sest mootorratturile võib ohtlik olla nii teekattemärgistus, kaevukaaned kui ka teele sattunud lahtine liiv, killustik jms.

Veel uudiseid samal teemal

13.06.2019

Maanteeamet kutsub uue liiklusmärgiga autojuhte jalgratturitest ohutult mööduma

Maanteeamet võtab katseliselt kasutusele jalgratturiga ohutu külgvahe hoidmisest teavitava märgi. Liiklusmärgi eesmärk on tuletada liiklejatele meelde, et ohutu külgvahe hoidmine on oluline kõikide osapoolte turvalisuse tagamiseks. Soovitatav ohutu vahe võiks ...Loe edasi
"Omasid ei lasta täis peaga rooli!"
10.06.2019

Joobes juhi liiklusesse jõudmist saavad takistada ka kaaslased

Joobes sõidukijuhi osalusel toimunud liiklusõnnetuste arv on viimastel aastatel mõnevõrra vähenenud, kuid hukkunute arv on jäänud samaks. Tänavu on esimese viie kuuga roolist tabatud 2566 alkoholijoobes sõidukijuhti, 956 neist olid ...Loe edasi
23.04.2019

Liiklus ei ole koht, kus püüda aega „tagasi võita“

Möödunud aastal oli 26. hukkunuga liiklusõnnetuses üks põhilisi riskitegureid kiirus – selle ületamine või teeoludega mittearvestamine. Liiklus ei ole rallisõit, kus kiirust suurendades püütakse aega tagasi võita. Need mõned võidetud ...Loe edasi