Motohooaega alusta sõiduvõtete meeldetuletamisega

3. aprill 2019 - 14:20
Mootorrattur

Vaatamata heitlikule ilmale on kevad käes ning liikluses on üha enam näha ka mootorrattureid. Kui 2016. ja 2017. aastal mootorrattureid Eesti liikluses ei hukkunud, siis 2018 kahjuks nii hästi ei läinud ning hukkus kuus mootorratturit. Ohutum ja stressivabam liiklus algab kõigi liiklejate omavahelisest koostööst.

Kuna mootorratas on võrreldes autoga väga erinev sõiduk ning vajab ohutuks sõiduks õigeid oskuseid, siis on oluline motohooaja alguses õiged sõiduvõtted meelde tuletada ning sõidukitunnetus enne liiklusesse minemist kätte saada. Selleks, et hooaja vältel mööduks sõit ohutult, tasub meeles pidada järgmisi punkte:

  • kasuta alati kvaliteetset turvavarustust.
  • kasuta erksat riietust.
  • väldi sõidukijuhtide pimealas sõitmist.
  • järgi lubatud sõidukiirust, et Sinuga osataks arvestada.
  • kui oled alkoholi tarvitanud, siis ära sõida.
  • kasuta pidurdades mõlemat pidurit.
  • manöövritest anna märku suunatulede abil.
  • hoia turvalist piki- ja külgvahet.

Ohutu liiklemise vastutus ei lasu ainult mootorratturil, nii et kõigile autojuhtidele tuletame meelde, et:

  • mootorratturid võivad jääda ristmikul puude/põõsaste ning teiste autode varju.
  • mootorratturid võivad jääda Sinu auto pimealadesse.
  • mootorratturid võivad kaugelt lähenedes jääda märkamatuks nende väiksuse tõttu või tausta sulandumise tõttu (vale riietuse/varustuse värv).
  • sõidurea piires „tuikuv“ mootorrattur ei lollita niisama, vaid püüab end teiste jaoks nähtavaks teha.
  • mootorrattur ei pruugi kasutada pidurit (pidurituli ei anna märku tema peatsest peatumisest), seega hoia piisavalt pikivahet. Samuti võib pidurituli jääda märkamatuks kuna tagatuli põleb koguaeg.
  • mootorratturi peatumisteekond oleneb juhi kogemusest ning sõiduki omadustest ja seetõttu hoia pikivahet, sest ei kehti arvamus, et mootorratas on väiksem ja seega on peatumisteekond alati lühem kui autol.
  • mootorratastel on üldiselt parem kiirendus kui autodel.
  • mootorratturit mõjutavad teeolud rohkem kui autojuhti, sest mootorratturile võib ohtlik olla nii teekattemärgistus, kaevukaaned kui ka teele sattunud lahtine liiv, killustik jms.

Veel uudiseid samal teemal

Kampaania "Võta aega, mitte elu!" plakat
13.07.2020

Maanteeameti kampaania „Võta aega, mitte elu“ tuletab meelde kiiruse ületamise ohtlikkust

2019. aastal tuvastas Politsei- ja Piirivalveamet kokku 50 851 kiiruse ületamist, mida on 39% rohkem kui 2018. aastal. Enim suurenes nende osakaal, kes ületasid kiirust kuni 20 km/h, mis moodustas ...Loe edasi
Kampaania plakat
15.06.2020

Sõidukijuhtide teadlikkus alkoholi mõjust ei ole aastatega oluliselt paranenud

Möödunud aastal toimus joobes sõidukijuhi osalusel 134 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles hukkus 10 ja sai vigastada 160 inimest. Selle aasta esimese viie kuu jooksul on toimunud joobes juhi osalusel 51 liiklusõnnetust, ...Loe edasi
Liiklus
23.03.2020

Naastrehvide vahetamisega võib veel oodata

Naastrehvide vahetamisega ei pea kiirustama, kuna aprillis võib temperatuur langeda miinuskraadideni. „Suverehvidele ülemineku aeg on tehtud Eestis paindlikuks, kuna ilmastikuolud erinevad riigi eri piirkondades. Ilmaennustusportaalid näitavad miinuskraade nii aprilli keskel ...Loe edasi