Motohooaega alusta sõiduvõtete meeldetuletamisega

3. aprill 2019 - 14:20
Mootorrattur

Vaatamata heitlikule ilmale on kevad käes ning liikluses on üha enam näha ka mootorrattureid. Kui 2016. ja 2017. aastal mootorrattureid Eesti liikluses ei hukkunud, siis 2018 kahjuks nii hästi ei läinud ning hukkus kuus mootorratturit. Ohutum ja stressivabam liiklus algab kõigi liiklejate omavahelisest koostööst.

Kuna mootorratas on võrreldes autoga väga erinev sõiduk ning vajab ohutuks sõiduks õigeid oskuseid, siis on oluline motohooaja alguses õiged sõiduvõtted meelde tuletada ning sõidukitunnetus enne liiklusesse minemist kätte saada. Selleks, et hooaja vältel mööduks sõit ohutult, tasub meeles pidada järgmisi punkte:

  • kasuta alati kvaliteetset turvavarustust.
  • kasuta erksat riietust.
  • väldi sõidukijuhtide pimealas sõitmist.
  • järgi lubatud sõidukiirust, et Sinuga osataks arvestada.
  • kui oled alkoholi tarvitanud, siis ära sõida.
  • kasuta pidurdades mõlemat pidurit.
  • manöövritest anna märku suunatulede abil.
  • hoia turvalist piki- ja külgvahet.

Ohutu liiklemise vastutus ei lasu ainult mootorratturil, nii et kõigile autojuhtidele tuletame meelde, et:

  • mootorratturid võivad jääda ristmikul puude/põõsaste ning teiste autode varju.
  • mootorratturid võivad jääda Sinu auto pimealadesse.
  • mootorratturid võivad kaugelt lähenedes jääda märkamatuks nende väiksuse tõttu või tausta sulandumise tõttu (vale riietuse/varustuse värv).
  • sõidurea piires „tuikuv“ mootorrattur ei lollita niisama, vaid püüab end teiste jaoks nähtavaks teha.
  • mootorrattur ei pruugi kasutada pidurit (pidurituli ei anna märku tema peatsest peatumisest), seega hoia piisavalt pikivahet. Samuti võib pidurituli jääda märkamatuks kuna tagatuli põleb koguaeg.
  • mootorratturi peatumisteekond oleneb juhi kogemusest ning sõiduki omadustest ja seetõttu hoia pikivahet, sest ei kehti arvamus, et mootorratas on väiksem ja seega on peatumisteekond alati lühem kui autol.
  • mootorratastel on üldiselt parem kiirendus kui autodel.
  • mootorratturit mõjutavad teeolud rohkem kui autojuhti, sest mootorratturile võib ohtlik olla nii teekattemärgistus, kaevukaaned kui ka teele sattunud lahtine liiv, killustik jms.

Veel uudiseid samal teemal

Kampaania "Talv on teel" plakat
23.11.2020

Kampaania „Talv on teel“ kutsub sõidukijuhte jälgima teeolusid

Möödunud nädalavahetus näitas, et Eestis on kätte jõudnud see aeg, kus juhid peavad arvestama musta jää, pimeduse, vihma, tuule, lörtsi ja veel paljude teguritega. Talvised teeolud tähendavad Eestis palju enamat ...Loe edasi
Fotol on teelõigud, kus jääb kehtima talveks kiirus 100 km/h ja 110 km/h.
19.11.2020

Alates 20. novembrist maanteedel kiirust 110 km/h enam ei lubata

Alates homsest, 20. novembrist 2020 tühistatakse Eesti riigiteedel suurima lubatud sõidukiiruse 110 km/h kehtivus. Olulise muudatusena jääb sel talvel kõigil 2+1 ja teatud 2+2 teede lõikudele kiiruspiiranguna 100 km/h. Mujal ...Loe edasi
13.11.2020

Ohutus suureneb: liinibussidele paigaldatakse uued teeseisu mõõtvad andurid

Maanteeameti, Teede Tehnokeskuse ning Lux Expressi koostööprojektina paigaldatakse enne saabuvat talve kolmele bussile teeolude mõõtmiseks optilised andurid, mis annavad teehooldajatele infot ning võimaldavad teid paremini ja kiiremini korras hoida. Maanteeameti ...Loe edasi