Põltsamaa-Tartu lõigu esimene 2+1 möödasõiduala avatakse liiklusele

9. november 2017 - 15:31

2017. aasta alguses alustatud Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee km 131,0-135,1 asuva Annikvere-Neanurme lõigu 2+1 möödasõiduala on valmis ja osaliselt liiklejatele avatud. Suudari silla ehitustööd lõpetatakse novembrikuu jooksul.

Annikvere-Neanurme 4,1 km pikkusel lõigul ehitati vaheldumisi kaks möödasõidu lõiku pikkusega 1,5 km ja 1,3 km, selleks rajati kogu lõigu olemasoleva tee muldkehale lisaraja laiendused. Laupkokkupõrgete vältimiseks on 2+1 sõidurajad eraldatud metallist karptalast keskpiirdega.

Sõiduraja laius kaherealisel osal on 3,5+3,25 m ja üherealisel osal 3,75 m, eraldusriba laius 1,5 m ja sõiduraja servast kummalgi poole on 1,0 m laiune kindlustatud teepeenar.

Lõigul uuendati teekate ja liikluskorraldusvahendid, nihutati bussipeatuste asukohti ja ehitati bussipeatuste juurde jalgteed. Kohtades, kus müratase ületab lubatud piirmäära, paigaldati müratõkkeseinad või -vallid.

Ehitati uued juurdepääsuteed ning tagasipöördekohad kohaliku liikluse ühendamiseks olemasoleva teedevõrgustikuga ja juurdepääsuks teeäärsetele kinnistutele.

Tee ehitustööde käigus ehitati uus 3-rajaline Suudari sild üle Umbusi jõe.

Maanteeamet tänab liiklejaid mõistva suhtumise eest teetööde ajal ja juhib tähelepanu, et piirkiirus valminud Annikvere-Neanurme lõigul on talvel 90 km/h. Kevadel kui ilmad lubavad, tõstetakse piirkiirus 100 km/h.

Objekti projekteerijad olid Skepast&Puhkim OÜ ja Reaalprojekt OÜ . Ehitustööde teostaja on Grk Infra AS ja Verston Ehitus OÜ, omanikujärelvalvet objektil teostab Toomtsentrum OÜ. Tööde maksumus on 4,7 miljonit eurot.

 

2+1 möödasõidualad

Põltsamaa-Tartu teelõigule km 127-182 rajatavatest möödasõidualadest on km 131,0-135,1 asuv Annikvere-Neanurme 2+1 sõiduradadega teelõik esimene.

2017. aastal alustati ka km 160,8-168,1 asuva Valmaotsa-Kärevere 2+1 sõiduradadega teelõigu ehitusega, mis peab valmis saama 2018. aasta sügiseks.

Projekteerimisel on km 142,2-146,9 asuv Pikknurme-Puurmani ja km 170,0-174,1 asuv Kärevere-Kardla teelõik. 

Veel uudiseid samal teemal

Kanama asukoha joonis
31.12.2020

Maanteeamet kuulutas välja riigihanke Tallinna ringteel Kanama–Valingu lõigu ehitamiseks

Täna, 31. detsembril 2020 kuulutas Maanteeamet välja riigihanke Tallinna ringteel Kanama–Valingu lõigu ehitamiseks. 4,6-kilomeetrine lõik ehitatakse 2+2 sõidurajaga maanteeks, et suurendada liiklusohutust, maantee läbilaskvust ja parandada sõidumugavust. Tööde käigus: rekonstrueeritakse ...Loe edasi
03.12.2020

Tallinna ringteel Väo–Lagedi teelõigul muutub liikluskorraldus

Homsest, 4. detsembrist 2020 muutub Tallinna ringtee km 0,6–2,8 Väo–Lagedi teelõigu liikluskorraldus seoses ühendusteede valmimisega. Tegemist on Tallinna ringtee Väo–Lagedi neljarajalise maanteelõigu ehitustööde viimase etapiga. Väo-Lagedi 2+2 teelõigu põhiosa ehitati ...Loe edasi
Aaspere-Haljala 2+2 teelõik öösel. Foto: Tiit Veermäe
23.11.2020

Rõmeda–Haljala teelõik on liiklemiseks valmis

Eelmise nädala lõpus lõppesid viimased ehitustööd Rõmeda–Haljala teelõigul Tallinna–Narva maanteel. Tallinna–Narva maanteel on Rõmeda-Haljala 2+2 teelõigu ehitus jõudnud nii kaugele, et ehitustööd on praktiliselt lõppenud ning nii põhimaantee kui ka ...Loe edasi