Põltsamaa-Tartu lõigu esimene 2+1 möödasõiduala avatakse liiklusele

9. november 2017 - 15:31

2017. aasta alguses alustatud Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee km 131,0-135,1 asuva Annikvere-Neanurme lõigu 2+1 möödasõiduala on valmis ja osaliselt liiklejatele avatud. Suudari silla ehitustööd lõpetatakse novembrikuu jooksul.

Annikvere-Neanurme 4,1 km pikkusel lõigul ehitati vaheldumisi kaks möödasõidu lõiku pikkusega 1,5 km ja 1,3 km, selleks rajati kogu lõigu olemasoleva tee muldkehale lisaraja laiendused. Laupkokkupõrgete vältimiseks on 2+1 sõidurajad eraldatud metallist karptalast keskpiirdega.

Sõiduraja laius kaherealisel osal on 3,5+3,25 m ja üherealisel osal 3,75 m, eraldusriba laius 1,5 m ja sõiduraja servast kummalgi poole on 1,0 m laiune kindlustatud teepeenar.

Lõigul uuendati teekate ja liikluskorraldusvahendid, nihutati bussipeatuste asukohti ja ehitati bussipeatuste juurde jalgteed. Kohtades, kus müratase ületab lubatud piirmäära, paigaldati müratõkkeseinad või -vallid.

Ehitati uued juurdepääsuteed ning tagasipöördekohad kohaliku liikluse ühendamiseks olemasoleva teedevõrgustikuga ja juurdepääsuks teeäärsetele kinnistutele.

Tee ehitustööde käigus ehitati uus 3-rajaline Suudari sild üle Umbusi jõe.

Maanteeamet tänab liiklejaid mõistva suhtumise eest teetööde ajal ja juhib tähelepanu, et piirkiirus valminud Annikvere-Neanurme lõigul on talvel 90 km/h. Kevadel kui ilmad lubavad, tõstetakse piirkiirus 100 km/h.

Objekti projekteerijad olid Skepast&Puhkim OÜ ja Reaalprojekt OÜ . Ehitustööde teostaja on Grk Infra AS ja Verston Ehitus OÜ, omanikujärelvalvet objektil teostab Toomtsentrum OÜ. Tööde maksumus on 4,7 miljonit eurot.

 

2+1 möödasõidualad

Põltsamaa-Tartu teelõigule km 127-182 rajatavatest möödasõidualadest on km 131,0-135,1 asuv Annikvere-Neanurme 2+1 sõiduradadega teelõik esimene.

2017. aastal alustati ka km 160,8-168,1 asuva Valmaotsa-Kärevere 2+1 sõiduradadega teelõigu ehitusega, mis peab valmis saama 2018. aasta sügiseks.

Projekteerimisel on km 142,2-146,9 asuv Pikknurme-Puurmani ja km 170,0-174,1 asuv Kärevere-Kardla teelõik. 

Veel uudiseid samal teemal

10.04.2018

Jätkub Valmaotsa-Kärevere 2+1 möödasõiduala ehitus

2017. aastal valmis Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee Põltsamaa-Tartu lõigul esimene 2+1 möödasõiduala ja alustati km 160,7-168,1 asuva Valmaotsa-Kärevere lõigu ehitust. 9. aprillil taasalustati Valmaotsa-Kärevere lõigu ehitusega ja objekt valmib 2018. aasta novembriks. ...Loe edasi
05.04.2018

Harju-, Järva- ja Raplamaa teede olukorda mõjutab tee-ehitus

Maanteeamet ehitab Tallinna–Tartu maanteel Kose–Ardu ja Ardu–Võõbu teelõike, mille jaoks on vaja vedada karjääridest kruusa ja liiva. Hetkel toimub vedu Sõmeru (Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee 44. km), Pihuvere (Viskla–Pikavere maantee 4. km), ...Loe edasi
04.04.2018

Teedevõrgu arendamiseks on 10 miljonit eurot enam kui mullu

„Ühiskond näeb uute teede ehitamises mugavust, aga meie eelkõige võimalust parandada liiklusohutust,“ sõnas täna toimunud pressikonverentsil Maanteeameti peadirektor Priit Sauk. Käesoleval aastal tuleb ehitus- ja remonditöid üle 2000 km. Kui ...Loe edasi