Põltsamaa-Tartu lõigu esimene 2+1 möödasõiduala avatakse liiklusele

9. november 2017 - 15:31

2017. aasta alguses alustatud Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee km 131,0-135,1 asuva Annikvere-Neanurme lõigu 2+1 möödasõiduala on valmis ja osaliselt liiklejatele avatud. Suudari silla ehitustööd lõpetatakse novembrikuu jooksul.

Annikvere-Neanurme 4,1 km pikkusel lõigul ehitati vaheldumisi kaks möödasõidu lõiku pikkusega 1,5 km ja 1,3 km, selleks rajati kogu lõigu olemasoleva tee muldkehale lisaraja laiendused. Laupkokkupõrgete vältimiseks on 2+1 sõidurajad eraldatud metallist karptalast keskpiirdega.

Sõiduraja laius kaherealisel osal on 3,5+3,25 m ja üherealisel osal 3,75 m, eraldusriba laius 1,5 m ja sõiduraja servast kummalgi poole on 1,0 m laiune kindlustatud teepeenar.

Lõigul uuendati teekate ja liikluskorraldusvahendid, nihutati bussipeatuste asukohti ja ehitati bussipeatuste juurde jalgteed. Kohtades, kus müratase ületab lubatud piirmäära, paigaldati müratõkkeseinad või -vallid.

Ehitati uued juurdepääsuteed ning tagasipöördekohad kohaliku liikluse ühendamiseks olemasoleva teedevõrgustikuga ja juurdepääsuks teeäärsetele kinnistutele.

Tee ehitustööde käigus ehitati uus 3-rajaline Suudari sild üle Umbusi jõe.

Maanteeamet tänab liiklejaid mõistva suhtumise eest teetööde ajal ja juhib tähelepanu, et piirkiirus valminud Annikvere-Neanurme lõigul on talvel 90 km/h. Kevadel kui ilmad lubavad, tõstetakse piirkiirus 100 km/h.

Objekti projekteerijad olid Skepast&Puhkim OÜ ja Reaalprojekt OÜ . Ehitustööde teostaja on Grk Infra AS ja Verston Ehitus OÜ, omanikujärelvalvet objektil teostab Toomtsentrum OÜ. Tööde maksumus on 4,7 miljonit eurot.

 

2+1 möödasõidualad

Põltsamaa-Tartu teelõigule km 127-182 rajatavatest möödasõidualadest on km 131,0-135,1 asuv Annikvere-Neanurme 2+1 sõiduradadega teelõik esimene.

2017. aastal alustati ka km 160,8-168,1 asuva Valmaotsa-Kärevere 2+1 sõiduradadega teelõigu ehitusega, mis peab valmis saama 2018. aasta sügiseks.

Projekteerimisel on km 142,2-146,9 asuv Pikknurme-Puurmani ja km 170,0-174,1 asuv Kärevere-Kardla teelõik. 

Veel uudiseid samal teemal

Tee
19.10.2018

Ootame nominente teedeala auhindadele

Maanteeamet ja Asfaldiliit kuulutavad välja konkursi insener Aadu Lassi nimelise teedevaldkonna auhinna preemiatele. „Eesti teedeinsenerid on teinud läbi aegade märkimisväärset tööd ehitades, projekteerides ja hooldades Eestimaa teid, ent tunnustust ei ...Loe edasi
10.09.2018

Kose–Ardu ehitusobjektil toimus sarikaüritus

Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteel asuval Kose–Ardu lõigul lõppenud Ardu viadukti tekiplaadi ehituse tähistamiseks võtsid viaduktilt pärja majandus- ja taristuminister Kadri Simson ja Maanteeameti peadirektor Priit Sauk. „Tallinna–Tartu maanteel toimuv ehitus ja areng ...Loe edasi
Jalakäijate liikumissuund
30.08.2018

Muutub Veskitammi liiklussõlme liikluskorraldus

Homme, 31. augustil tõstetakse Tallinna linna piiril Veskitammi ehitusobjektil Pärnu maanteel kogu liiklus Tallinnast väljuvale suunale. Tunnelite rajamiseks jääb sõidukitele suletuks Veskitammi tänava raudtee ülesõit. Ülesõit planeeritakse avada liikluseks tänavu ...Loe edasi