Täna algasid Võõbu–Mäo uue teelõigu ehitustööd

6. juuli 2020 - 13:08
Ehitustööde algusega käisid tutvumas Maanteeameti peadirektor Priit Sauk, majandus- ja taristuminister Taavi Aas ja GRK Infra AS juhatuse liige Tarvi Kliimask.
Ehitustööde algusega käisid tutvumas Maanteeameti peadirektor Priit Sauk, majandus- ja taristuminister Taavi Aas ja GRK Infra AS juhatuse liige Tarvi Kliimask. Foto: Dmitri Kotjuh, Järva Teataja

Täna, 6. juulil 2020 algasid suuremahulised uue neljarajalise Võõbu–Mäo teelõigu ehitustööd objekti alguses Võõbu sõlmes, Korba sillal ning samaaegselt toimub trassi koridoris kändude juurimine ja kaevetööd.  

Võõbu–Mäo teelõik asub Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee kilomeetritel 64,2–80,2 (olemasoleva Tartu maantee km 67,5–85,5). Uus tee rajatakse lõigu esimeses pooles (Võõbust Annani) praegusest maanteest paremale poole (edela suunas). Lõigu teises pooles (Annast Mäoni) ehitatakse uus tee osaliselt praegusest maanteest vasakule ja osaliselt kattub tee praeguse trassiga. Võõbu–Mäo vahelise vahemaa läbimise teekond lüheneb tänu uuele teele ligi kaks kilomeetrit.

Uut teelõiku ehitab konsortsium GRK Infra AS ning GRK Infra Oy. Omanikujärelevalvet teostab Lindvill OÜ. Lepingu kogumaksumus on 58,7 miljonit eurot käibemaksuga. Tegemist on Euroopa Ühtekuuluvusfondist rahastatava projektiga.

Võõbu–Mäo 16 kilomeetri pikkune teelõik valmib 2022. aasta lõpuks. Kose–Mäo uus trass lühendab teekonda Tallinna ja Tartu vahel 5,3 kilomeetri ning üheksa minuti võrra.