Täna alustavad tööd uued kiiruskaamerad Ares ja Kosel

11. jaanuar 2016 - 0:00

Maanteed ületavate jalakäijate ohutuse tõstmiseks alustavad täna kell 12.00 tööd uued kiiruskaamerad piirkiirusega 50 km/h lõikudel Kose alevikus Harjumaal ja Are alevikus Pärnumaal. 

Mõlemat asulat läbib põhimaantee tihe transiitliiklus suurusjärgus 8000 sõidukit ööpäevas. Ares ületavad Tallinn-Pärnu-Ikla maanteed bussipeatusse, kooli ja kauplusse suundujad. Kosel on suure liiklussagedusega Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa põhimaantee ja tugimaantee ristmik ning  mõlemale poole teed jäävad elumajad ja tootmishooned. „Loendasime maanteed ületavate jalakäijate arvu ja teostasime tegelike kiiruste mõõtmist, mille tulemusena oli selge, et meil tuleb jalakäijate ohutuse tagamiseks rahustada liiklust nii Ares kui ka Kosel püsiva lahendusega,“ ütles Maanteeameti liikluskorraldusosakonna peaspetsialist Siim Vaikmaa. 

Kiiruskaamerad toimivad kõige paremini lokaalselt sõidukijuhtide distsiplineerijate ja liikluse rahustajatena lühematel liiklusohtlikel teelõikudel. „Raske jalaga Koselt ja Arest läbisõitjaid uued kiiruskaamerad tõenäoliselt ei rõõmusta, kuid kohalike jaoks on tegu väga oodatud sammuga," tõdes Vaikmaa. Sõidukijuhtide osakaal, kes pole asulasisesest kiiruspiirangust uute kaamerate alas vabatahtlikult kinni pidanud, on märkimisväärne. Vaikmaa tõi välja, et isegi paigaldamisjärgsel testperioodil, kus kabiinid on olnud liiklejatele hästi näha, on iga kaamera registreerinud ööpäevas 90-260 rikkumist. 

Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernitsa sõnul on ca 30% kõigist hukkunutega liiklusõnnetustest seostatavad kiiruse ületamisega: suuremal kiirusel on keerulisem ohtu märgata ning vähem võimalusi sellele adekvaatselt reageerida. Eriti kriitilise mõjuga on Ernitsa sõnul liikumiskiirus jalakäijatega toimunud liiklusõnnetuste puhul, sest iga lisanduv km/h muudab tagajärjed oluliselt raskemaks. Kui kiirusel 60 km/h toimunud kokkupõrge on jalakäija jaoks tõenäoliselt fataalne, siis 30 km/h juures on tal võimalik pääseda ilma tõsisemate tervisekahjustusteta. „Kui samast kohast märkavad ohtu 50 km/h ja 60 km/h liikuvad sõidukijuhid, siis seal, kus aeglasemalt liikunud sõiduk on juba seisma jäänud, on teise kiirus veel 40 km/h – kiirem sõiduk läbib reageerimise ajal, kus aeglustust ei toimu, niipalju pikema distantsi,“ tõi Ernits näite pealtnäha süütust kiiruseületamisest.

Ares alustavad tööd kaks, Kosel üks kiiruskaamera. „Kosel pidime Tartu-Tallinna suunal piirduma kiirustablooga, sest antud asulasisesel lõigul ei olnud kaamerakabiini paigaldamiseks sobilikku füüsilist asukohta,“ selgitas Maanteeameti liikluskorralduse osakonna peaspetsialist Siim Vaikmaa.

Kiiruskaamerate mõõtekabiinid paigaldas riigihanke võitja AS Alarmtec. Lepingu maksumus koos kolmeaastase hooldusega on 97 000 eurot. Kabiinides kasutatakse varem soetatud mõõtesüsteeme, mis roteerivad kõigi kabiniidide vahel perioodiliselt. Kiiruskaamerate asukohtade ette on paigaldatud automaatkontrolli hoiatusmärgid.

Koos täna tööd alustavate kiiruskaameratega on Maanteeametil kokku 58 kabiini/posti: piirkiirusega 90 km/h alas on 40, 70 km/h 14, 50 km/h koos Are ja Kose kaameratega kokku 4. Kiirusmõõtesüsteeme on Maanteeametil kasutada 38. 

Viimase viie aasta jooksul on Kose piirkonnas toimunud kolm inimkannatanutega liiklusõnnetust, kus on hukkunud 1 ja vigastada saanud 7 inimest. Ares on samal perioodil aset leitud neli inimkannatanutega liiklusõnnetust, kus on hukkunud 2 ja viga saanud 12 inimest.

Veel uudiseid samal teemal

Maanteeameti liiklusjuhtimiskeskus
30.11.2020

Maanteeinfo uueks numbriks saab 1247

Alates 1. jaanuarist 2021 on maanteeinfo uus telefoninumber 1247. „Liigume suunas, et inimestel oleks abi vajades võimalikult vähe vaja telefoninumbreid meeles pidada,“ selgitas Maanteeameti teehoiudirektor peadirektori ülesannetes Raido Randmaa. „Seetõttu ...Loe edasi
Kampaania "Talv on teel" plakat
23.11.2020

Kampaania „Talv on teel“ kutsub sõidukijuhte jälgima teeolusid

Möödunud nädalavahetus näitas, et Eestis on kätte jõudnud see aeg, kus juhid peavad arvestama musta jää, pimeduse, vihma, tuule, lörtsi ja veel paljude teguritega. Talvised teeolud tähendavad Eestis palju enamat ...Loe edasi
13.11.2020

Ohutus suureneb: liinibussidele paigaldatakse uued teeseisu mõõtvad andurid

Maanteeameti, Teede Tehnokeskuse ning Lux Expressi koostööprojektina paigaldatakse enne saabuvat talve kolmele bussile teeolude mõõtmiseks optilised andurid, mis annavad teehooldajatele infot ning võimaldavad teid paremini ja kiiremini korras hoida. Maanteeameti ...Loe edasi